mboost-dp1
WindowsXP at fltyte
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hvordan flytter jeg mappen dokumneter fra C:\ drevet over på E:\ drever og har det nogen betydning at C:\ er ntfs og E:\ er fat32?
Jeg kommer fra linux og er ikke så forfærdeligt rutineret i at håndtere windows elendige brugergrenseflade.
Jeg kommer fra linux og er ikke så forfærdeligt rutineret i at håndtere windows elendige brugergrenseflade.
højre klik på "my documents" / "dokumenter" og tag "properties" / "Egenskaber" og angiv den sti hvor du vil have dem til og ligge.
og det betyder ikke noget med fil system.
håber det var det...
og det betyder ikke noget med fil system.
håber det var det...
hmm.. det passer ikke helt popeye_2k, det ændrer jo bare genvejen, det flytter ikke filerne, så udover hvad popeye_2k har sagt skal du også flytte filerne, hvilket gøres på følgende måde : gå ind i "my documents" / "dokumenter" og tryk ctrl+a (marker), ctrl+x (klip), gå til e:\ "my documents" / "dokumenter" mappen og ctrl+v (paste)
højreklik på mappen og vælge cut -> gå til det e: højreklik og paste :)
Svaret på dit andet spørgsmål er : nej det har det ikke
Svaret på dit andet spørgsmål er : nej det har det ikke
Jeg regnede med at en gammel linux makker nok selv kunne regne ud at dokumenterne også skulle flyttes over... =)
men ok nu mangler vi bare pap og kniv så er den hjemme ;-)
men ok nu mangler vi bare pap og kniv så er den hjemme ;-)
#7 jo det var precist det jeg havde i tankerne. har nemlig på fornemmelsen at det ikke er nok at flytte filerne windows skal også have at vide hvor det ligger.
Hvordan går man ind og ændre de variabler er det hjæmmemappe i administration->computeradministration->brugere->profil hjmemme mappe og er det i så tilfælde rodmappen altså C:\Documents and settings/dudsen eller dokoment mappen C:\Documents and settings/dudsen/Dokumenter jeg sættet.
Mit problem er kort og godt at der 140mb fri på C:\ drevet.
og ca 2gb på D:\ der også at en del af /home under linux.
Jeg bruger en dansk udgave av winXP pro og dualbooter med linux mandrake hvis det har andet end teoretisk interesser.
Hvordan går man ind og ændre de variabler er det hjæmmemappe i administration->computeradministration->brugere->profil hjmemme mappe og er det i så tilfælde rodmappen altså C:\Documents and settings/dudsen eller dokoment mappen C:\Documents and settings/dudsen/Dokumenter jeg sættet.
Mit problem er kort og godt at der 140mb fri på C:\ drevet.
og ca 2gb på D:\ der også at en del af /home under linux.
Jeg bruger en dansk udgave av winXP pro og dualbooter med linux mandrake hvis det har andet end teoretisk interesser.
Ka ikk se hvorfor i skal gøre det mere besværligt end det rent faktisk er....
Pap og kniv...:
1.: Åbn start menuen ( dem der er lost nu burde ikke læse videre)
2.: Højre klik ( med musen! ) på mine dokumenter eller hvad det hedder i den danske version...
3.: På den side der kommer op kan man ændre "taget destination" ved mig står den foreksempel til p:\my documents hvilket er et netværksdrev og det virker festligt.
Hvis der er forståelses problemer i overstående burde man nok ikke søge arbejde inden for IT branchen... hehe
Pap og kniv...:
1.: Åbn start menuen ( dem der er lost nu burde ikke læse videre)
2.: Højre klik ( med musen! ) på mine dokumenter eller hvad det hedder i den danske version...
3.: På den side der kommer op kan man ændre "taget destination" ved mig står den foreksempel til p:\my documents hvilket er et netværksdrev og det virker festligt.
Hvis der er forståelses problemer i overstående burde man nok ikke søge arbejde inden for IT branchen... hehe
Ellers kan du prøve "echo %systemvariable%" i en prompt for at få at vide hvad det præcist er og hvor det ligger. Lidt søgning på google kan nok grave frem hvor man ændrer det i de forskellige versioner.
OT
Hvorfor skulle der rakkes sådan ned på ham? Det er da rimeligt åbentlyst at man bare kan ændre genvejen og bare kan flytte filerne, men det ændrer jo ikke hvor "Dokumenter" (hvad der ca. svarer til ~) ligger! Men jaja... Godt nok.
Ellers kan du prøve "echo %systemvariable%" i en prompt for at få at vide hvad det præcist er og hvor det ligger. Lidt søgning på google kan nok grave frem hvor man ændrer det i de forskellige versioner.
OT
Hvorfor skulle der rakkes sådan ned på ham? Det er da rimeligt åbentlyst at man bare kan ændre genvejen og bare kan flytte filerne, men det ændrer jo ikke hvor "Dokumenter" (hvad der ca. svarer til ~) ligger! Men jaja... Godt nok.
rakker ikke ned på folk, ka bare godt se det komiske i at i vil hen og rode med system variabler når det er langt fra nødvendigt og bare forvirre manden yderligere hvis han ikke lige er hardcore Windows fanatiker.
Men ok, evt. lav da endelig noget VB script der opretter mapper flytter data, og ændre sti hvis det skal gøres "the hard way"
Men ok, evt. lav da endelig noget VB script der opretter mapper flytter data, og ændre sti hvis det skal gøres "the hard way"
"og man vil kører et flerbruger system."
Hvor står det henne i hans spørgsmål / follow ups??
"At ændre en genvej løser absolut intet!"
OK virker ellers fortrinligt i det firma jeg arbejder og supportere i... men ok vi har da også kun nogle tusinde brugere så det er nok ikke gennemtestet...
"Et VB script?!"
tjae hvis i gerne vil ha det besværligt...
Men ok end of discussion han har fået masser af valgmuligheder nu, op til ham selv hvordan han har lyst til og løse det
"og man vil kører et flerbruger system."
Hvor står det henne i hans spørgsmål / follow ups??
"At ændre en genvej løser absolut intet!"
OK virker ellers fortrinligt i det firma jeg arbejder og supportere i... men ok vi har da også kun nogle tusinde brugere så det er nok ikke gennemtestet...
"Et VB script?!"
tjae hvis i gerne vil ha det besværligt...
Men ok end of discussion han har fået masser af valgmuligheder nu, op til ham selv hvordan han har lyst til og løse det
#10 det bringer mig så en smule nærmere end bare at flyte henvisningen på skrivebordet. men jeg har stadig det problem at systemet kegler rund i hvad der er hvor hedder at det ikke er $HOME som jeg kender det der er flyttet.
echo %HOMEDRIVE% %HOMEPATH% mener stadig jeg bor på C:\ derevet Men jeg tror jeg har fundet ud af at sætte dem.
TweakUIPowertoySetup.exe returnere følgende fejlmedelelse Preocedureindgangspunktet GetDIIDirectoryW blev ikke fundet i DLL biblioteket KERNEL32.dll.
Og den burde i følge MS heller ikke virke med den danske version af XP
set HOMEDRIVE=E hjælper svjv kun for den aktive cmd.exe session.
Men Okey det er vel godt nok nu.
Underligt at man kan ændre på dokumenter i start menuen men ikke i Denne computer boksen.
#14 jeres problem er med garenti ikke det samme som mit nemligt at C:\ lever på grensen af sin kapacitet og skal betegnes som mere eller mindre Read Only(jeg kan stadig huske da 140MB var rigeligt med plads).
Og det er vel også nemmere at leve med godt nok når man ikke har været vandt til perfekt.
En anden af mine grunde er at jeg har et par uger inden undervisningen rigtigt starter og at det jo ikke skader at lære XP's grundstruktur.
Er det BTW mugligt at bytte om på C:\ og E:\ ved simpelhen at boote op under linux flytte indholdet af /dev/hda1 til /dev/hda9
echo %HOMEDRIVE% %HOMEPATH% mener stadig jeg bor på C:\ derevet Men jeg tror jeg har fundet ud af at sætte dem.
TweakUIPowertoySetup.exe returnere følgende fejlmedelelse Preocedureindgangspunktet GetDIIDirectoryW blev ikke fundet i DLL biblioteket KERNEL32.dll.
Og den burde i følge MS heller ikke virke med den danske version af XP
set HOMEDRIVE=E hjælper svjv kun for den aktive cmd.exe session.
Men Okey det er vel godt nok nu.
Underligt at man kan ændre på dokumenter i start menuen men ikke i Denne computer boksen.
#14 jeres problem er med garenti ikke det samme som mit nemligt at C:\ lever på grensen af sin kapacitet og skal betegnes som mere eller mindre Read Only(jeg kan stadig huske da 140MB var rigeligt med plads).
Og det er vel også nemmere at leve med godt nok når man ikke har været vandt til perfekt.
En anden af mine grunde er at jeg har et par uger inden undervisningen rigtigt starter og at det jo ikke skader at lære XP's grundstruktur.
Er det BTW mugligt at bytte om på C:\ og E:\ ved simpelhen at boote op under linux flytte indholdet af /dev/hda1 til /dev/hda9
"echo %HOMEDRIVE% %HOMEPATH% mener stadig jeg bor på C:\ derevet Men jeg tror jeg har fundet ud af at sætte dem."
Det fik jeg vist sagt lidt for tidligt jeg har en %APPDATA% der ikke vil acceptere at den er blevet defineret.
Det jeg gør er at gå ind i kontrolpanel->system->avanceret->miljåvariabler og definere den som ny variablem det virkerfor %HOMEDRIVE% men ikke for %APPDATA% og har har tjækket for tastefejl!
Det fik jeg vist sagt lidt for tidligt jeg har en %APPDATA% der ikke vil acceptere at den er blevet defineret.
Det jeg gør er at gå ind i kontrolpanel->system->avanceret->miljåvariabler og definere den som ny variablem det virkerfor %HOMEDRIVE% men ikke for %APPDATA% og har har tjækket for tastefejl!
Man behøver nu heller ikke at flytte dokumenterne i mappen manuelt, det klarer Windows også - hvis man bare klikker på en knap lidt længere til venstre i opsætningen.
My Documents / Dokumenter >
Properties / Egenskaber >
Move / Flyt
Så kan man selv vælge hvor man ønsker at gemme dokumenterne, og genvejen bliver ændret samtidig med at alle de data som mappen indeholder ligeledes bliver flyttet.
My Documents / Dokumenter >
Properties / Egenskaber >
Move / Flyt
Så kan man selv vælge hvor man ønsker at gemme dokumenterne, og genvejen bliver ændret samtidig med at alle de data som mappen indeholder ligeledes bliver flyttet.
#17 ja det er ca sådan den opføre sig når man går ind via start ikonet på skriveborder er bare en almindelig symbolsk lænke mit problem er mere at den kun flytter en del af $HOME sådan noget som %APPDATA% ligger stadig på C:\ og forbruger plads der;-)
Det der med at flytte Dokomenter er ikke nok da dokumenter != $HOME
Det der med at flytte Dokomenter er ikke nok da dokumenter != $HOME
Så er det åbenbart heller ikke kun dokumenter du skal have flyttet over på d:? men også installations path til programmer osv?
Det hele ka gøres i RegEdit og er ikke noget videre avanceret, bare med og finde den key der skal rettes i.
Det er jo bare en default path der skal ændres til og pege på et andet drev...
Hvis ovenstående er tilfældet var spørgsmålet måske lidt dårligt formuleret med nok om det...
Det hele ka gøres i RegEdit og er ikke noget videre avanceret, bare med og finde den key der skal rettes i.
Det er jo bare en default path der skal ændres til og pege på et andet drev...
Hvis ovenstående er tilfældet var spørgsmålet måske lidt dårligt formuleret med nok om det...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.