mboost-dp1

Windows Vista Recovery

Gå til bund
Gravatar #1 - KajaK
4. mar. 2009 16:54
Hej. Jeg har lige købt en ny bærbar med henblik på at installere ubuntu istedet for vista. Ved den sidste pc jeg havde kunne man brænde en recovery for styresystemet ud på en dvd-skive. Denne gang spurgte den mig i starten om jeg ville gemme en recovery på harddisken, hvilket jeg sagde nej til i troen om at jeg som sidst ville kunne brænde det ud på cd. Men så valgte den alligevel at installere et eller andet, og fortalte mig til sidst at der ikke var plads nok på den partition den selv havde sat op, og nu kan jeg så se at der heller ikke ligger noget på den. Min plan er stadig at installere ubuntu, men jeg ville også gerne havde muligheden for at kunne installere vista igen, hvis det skulle blive nødvendigt. Jeg har selvfølgelig et serienummer for vista-systemet, men jeg har jo ikke vista på en cd. Vil derfor genre høre jer om hvad jeg har af muligheder nu her, hvis jeg engang igen vil have installeret vista!?

Håber i kan hjælpe!!
Gravatar #2 - KajaK
4. mar. 2009 17:10
Altså det er sådan set den wsi fil jeg mangler. Derfor kan jeg heller ikke ligge den ud på en dvd. Da jeg aldrig har haft vista før, ved jeg intet om dette, og kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg laver en ny fil.
Gravatar #3 - TrolleRolle
4. mar. 2009 17:21
Du kan bare låne en Vista DVD af en ven og så installere den med din egen produktkode.

Det er lovligt, og du får to store fordele ved det:

1. Du kan skifte mellem 32 bit og 64bit.
2. Du får et meget renere system end det som er leveret fra recovery DVDen. (Der er jo oftest installeret en oldgammel version af Norton, oldgamle drivere og en masse crapware som man ikke har brug for.)

Der findes dog enkelte producenter som kører med nogle produktkoder som ikke godkendes af den normale Windows OEM CD/DVD... og så kan det blive noget rod at få installeret. Evt. kræver det et opkald til microsoft, eller en ny Windows CD/DVD.
Problemet var stort på XP, men er vist ikke så slemt på Vista.
Gravatar #4 - KajaK
4. mar. 2009 17:41
Fantastisk! Det var også lidt det jeg håbede egentlig. Jamen så siger jeg farvel til vista forløbig.
Gravatar #5 - 3214N
4. mar. 2009 18:18
Du kan også bare tage et image af din nuværende installation, så kan du lægge den tilbage senere, skulle du få lyst til det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login