mboost-dp1

Webshop og design

Gå til bund
Gravatar #1 - Amarrama
16. mar. 2009 11:15
Da jeg skal til at købe webshop undersøger jeg ligenu markedet. Hvad der betyder mest for mig er designet, ansigtet udadtil. Det skal være stilrent, professionelt og moderne (med features som f.eks. glossy-look, afrundede kanter, overlapninger, brug af animation gennem flash osv.) Jeg kunne godt tænke mig én samlet løsning for jeg har en idé om at jeg på den måde er sikret at de grundsten som danner grundlag applikationen er gennemtestet og fintunet. Desuden, jo færre led der er i hele den klump man kalder "webshop", jo nemmere vil det være at holde overblikket og administrere.

De danske virksomheder som jeg har fundet igennem min research de sidste par dage lever bare ikke op til det kvalitetsniveau og de features som jeg beskrev i starten af mit indlæg. De to bedste danske bud ville være DanDomain og Surftown. Men Surftowns og i særdeleshed DanDomains designs virker generiske, kedelige, forældede. En virksomhed som Shopify på den anden side har rigtig flotte brugerfladeskabeloner, men er ikke dansk. Det skaber en række problemer, bl.a. vil hostingen ske i udlandet (siden er dansk), overførsler fra danske kreditkort vil skulle gå igennem Epay og de ta'r store overførselsafgifter (2% pr. ordre) og så forudser jeg at der vil blive nogle problemer med hele integrationen af danske kredit kort og dansk valuta og danske afgifter så som moms.

Så mine spørgsmål til jer er:
Har jeg overset noget? Kan Danmark bare ikke følge med hvad angår prisbillige, flotte webshops? Hvis i kender nogle virksomheder som laver samlede pakker med designs der siger spar 5 lidt i tråd med Shopify så list dem lige.

Hvis det nu viser sig at jeg ikke har overset noget og Danmark bare ikke kan følge med, ville i så gå efter en mindre flot og nemt administrærbare dansk hjemmeside løsning eller en flottere, men sværre administrerbare udenlandsk hjemmeside løsning, og hvorfor?

Webshoppen vil forresten være ambitiøs webshop som sælger tøj på det danske marked.
Gravatar #2 - Jonasee
16. mar. 2009 12:44
Har aldrig brugt dem, men om umeldbarte ser det ud til at de kan lave desings

http://www.take-a-web.dk/
Gravatar #3 - djrasmusp
16. mar. 2009 21:07
jeg kan anbefale dig, at bruge www.uniqbrands.dk, de har nogle rigtigt lækre designs, og bruger SMART-WEB cms'et...

Gravatar #4 - Amarrama
17. mar. 2009 12:01
3#, yes det er lige præcis sådan noget jeg leder efter!
Gravatar #5 - Borg[One]
18. mar. 2009 07:29
Jeg bruger surftown til at host'e et joomla-baseret site, og svartiderne er så horrible, at omkring 40% af alle hits bliver afvist med en timeout. Som det ser ud nu, overvejer jeg en dedikeret løsning, for at sikre mig selv saft og kraft til de sites jeg vil afvikle.

Det her er en advanced-konto, det kan være det ser bedre ud hvis du er erhverskunde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login