mboost-dp1

Webadgang til Outlook

Gå til bund
Gravatar #1 - tom_cruise
1. feb. 2005 20:30
JEg blev præsenteret for webadgang til outlook den anden dag..blev virkelig imponeret, da jeg ikke har set andre webmail apllikationer som har en lignene brugervenlighed...
Som jeg kunne forstå er det noget en exchangeserver kan tilbyde og mit spørgsmål er så om der er nogle udbydere der tilbyder denne service eller hvordan skal jeg forholde mig hvis jeg ønsker webadgang til outlook!

Håber nogle experter kan svarer på det!
Gravatar #2 - nightH
1. feb. 2005 23:04
har du set groupwise fra novell ? det er det skulle være bedre ifølge de kloge hoveder jeg kender, selv om det sidste nye jeg har set fra MS også er kommet godt med (så det kun lige kort, så jeg ved ikke om det var en 2003 webmail, eller noget beta fra dem, og ham jeg så det hos elsker at teste :D ;)
ulempen ved MS´s webadgang er at du betaler "2 gange" så vidt jeg ved, nemlig når du køber mailserver-softwaren + "forbindelses-licenser".
jeg kan ikke anvise dig nogle steder, hverken hvor de giver outlook eller groupwise webadgang, men syntes nu lige du skulle kikke på groupwise, det skulle stadig være foran MS´s weadgang, selvom MS haler kraftigt ind. (er hvad jeg hører rundt omkring).
Gravatar #3 - sKIDROw
11. feb. 2005 23:23
Tjahh din ISP kører med stor sansynlighed FreeBSD eller GNU/Linux på mailserveren, så det udelukker det jo allerede der... ;)
Nogle af de webhoteller som hostes på microsoft løsninger, vil du sikkert kunne få det på. Det er vist en standard ting i den nyeste Exchange, så vidt jeg kan forstå på mine Windows venner...
Gravatar #4 - Deternal
12. feb. 2005 00:04
Sjovt at det skulle være noget - har Domino haft i en del år efterhånden - ihvertfald siden R5 blev udgivet og den har da en del år på bagen efterhånden. Ca. alt du smider i Domino /kan/ du også give adgang til via http[s].

Generelt vil jeg sige at hvis man absolut vil have et proprietært mailsystem så kig på Lotus - der er altså /intet/ der slår det. Hvis man køber nu er det nok smartere at kigge på Workplace end på Domino [kan ca. det samme, men bl.a. kører Workplace klienten også på Linux /og/ Workplace web delen er 100% websphere, hvor det er et add-on til Domino].

Hvis ikke det /skal/ være proprietært kan man jo kigge lidt på f.eks SuSE e-mail server produktet.

Har ihvertfald svært ved at se argumentet for Exchange. Hverken prismæssigt, licensstyringsmæssigt, funktionsmæssigt eller stabilitetsmæssigt kan det følge med Lotus (afaik skulle Novell iøvrigt være on-par på det meste). Det eneste som Domino har af bagdel er at man er nødt til at anskaffe sig en brugeradmin applikation hvis man har over 100, da default ikke kan administrere det ordentligt - men når nu Mærks koncernen og IBM koncernen bruger det så kan det altså sagtens lade sig gøre.

Og hvis nogen siger at Outlook virker bedst med X produkt og det er argumentet så overvej lige om det ikke er en skrøne. Dog er der nogle tilfælde hvor det er rart at have MAPI komponenten (den blev fjernet fra Windows fra W2K og flyttet over i Outlook Pro fra v. 9 aka 2000) - iøvrigt sjovt at MS argument om ikke at fjerne IE, WMP og alle mulige andre ting ikke galdt en komponent som mange programmer brugte til at snakke med mailklienter med....

argh bli'r jo et langt rant det her - men summa summarum der findes kun 2 argumenter for at bruge exchange:
Det er microsoft.....
Det er det vi kender.....

Alle andre argumenter er useriøse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login