mboost-dp1

Underligt manglende boot.

Gå til bund
Gravatar #1 - goof78
13. jan. 2004 09:45
Den anden dag var jeg ved at flytte lidt rundt på mine harddiske, for at putte dem i en anden maskine.

Jeg valgte så at sætte min MSI DVD RW som primær slave, harddisken som primær master, og en LG DVD som sekundær slave(da jeg af og til har en harddisk i som master).
Da jeg så bootede op, skrev den UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME, da jeg vælger at starte i fejlsikret tilstand, kommer jeg fint på. Ser om der er noget jeg umiddelbart kan se fejler, i eventvieweren, men der er intet.

Efter en halv times tid, fumlen frem og tilbage, vælger jeg så at geninstallere XP PRO, det hele går glat, lige indtil den starter op og skal oprette konti, så skriver den det sku igen.

Jeg prøver så at bytte om på DVD-drevene, så Brænderen er sekundær slave, og sjovt nok, så virker det sku.

Nogen der har en forklaring på hvorfor brænderen ikke vil være primær slave?

Denne post er ikke en problemstilling, bare håb om en fornuftig forklaring, så jeg kan sige "Arh well, derfor!".

/Jack
Gravatar #2 - nightH
14. jan. 2004 23:43
hmm.. kan desværre ikke hjælpe dig mht. en fornuftig forklaring, men specielt i gamle dage var der en del cdrom-drev/brændere som skulle køre som master for at de ville virke (dette var tit også gældende selv om der ikke sad andet på den kanal.) jeg har dog stødt på det, sidste gang var hos en kammerat for ca 1-1½ år siden men han havde også en eller anden noname brænder.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login