mboost-dp1

Ubuntu, certifikater & fail

Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
14. apr. 2009 17:39
Hej!

Jeg står med et problem, jeg troede at jeg kunne ordne det let - men desværre.

Min udbyder på mit kollegie bruger 2 cerfikater. et Hotzone.der og et personligt.p12.

Min udbyders løsning på installation er her. Men jeg kan ikke få lov til at kopirer mine certifikater i mappen, det viser slet ikke paste. Jeg gætter på at jeg skal have root adgang, men jeg er komplet blank (dog lærenem). Hvorfor må jeg ikke dette?

Mit system er Ubuntu (Easy Peasy).

Jeg vil værdsætte enhver hjælp så jeg kan bruge min EEE i sengen mens IBM'en står i docken:)

Skulle jeg være uklar, så skriv/svin endelig, så skal jeg gøre mit bedste
Gravatar #2 - kimx
14. apr. 2009 20:56
Åben en konsol og skriv "sudo nautilus" indtast din kode og så er burde du kunne gøre det du vil.

Hvorfor må jeg ikke dette?

Som standart er systemfilerne "read-only" for alle ikke admin/root brugere. Kommandoen sudo giver dig root rettigheder og nautilus er filbrowseren (eller hvad det nu kaldes).
Gravatar #3 - <3Thinkpads
14. apr. 2009 23:35
Hmm, det startede faktisk meget godt. Men jeg fik denne fejl:

** (nautilus:5874): WARNING **: Unable to add monitor: Operation not supported
Nautilus-Share-Message: Called "net usershare info" but it failed: 'net usershare' returned error 255: net 255: net user share: cannot open usershare directory /var/lib/samba/usershares. Error No such file or directory.
Please ask your system administrator to enable user sharing

- Korrekt, jeg fatter intet af det!

Tak for hjælpen indtil nu ihvertfald!
Gravatar #4 - <3Thinkpads
14. apr. 2009 23:41
Hov! Jeg lavede en lille fejl! Jeg forsøgte at køre nautilus på usbstikket også, det var den ikke glad for! :) Nu kan jeg ihvertfald kopierer dem om, jeg forsøger at gå i gang med wpa sub :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login