mboost-dp1

Toshiba bærbar vs windows xp

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
28. sep. 2009 17:14
Hejsa.

Jeg har lige fået en toshiba bærbar ind ad døren, og det første jeg gjorde var at installere xp på den, da der fulgte vista med.

Det jeg gør er at smække xp skiven i cd-rom drevet, og lader den køre alt det den skal køre igennem først. Derefter kommer der en fejlbesked som lyder noget ala: Computeren kan ikke finde harddisken. Kontroller at harddisken er tændt m.m.

Hvad er nu det for noget? Jeg har kigget i biosen for at se hvordan cd-rom og harddisk står i forhold til hinanden. Harddisk står som 1. Prioitet, og cd-rom står som 2. Jeg har også prøvet af flytte rundt på dem, og lige meget hjælper det.

Har i nogle forslag?

Mvh
Simon
Gravatar #2 - XorpiZ
28. sep. 2009 17:28
Lyder som om den er sat op til AHCI. Prøv at disable det.
Gravatar #3 - simonduun
28. sep. 2009 17:32
hvordan gør man det? altså disabler den
Gravatar #4 - 3214N
28. sep. 2009 17:43
Du vælger disable AHCI i BIOS.
Gravatar #5 - simonduun
28. sep. 2009 17:52
Der står ikke noget om AHCI i bios :(
Gravatar #6 - XorpiZ
28. sep. 2009 18:49
Det hedder måske SATA compatible mode eller sådan. Under alle omstændigheder skal du finde nogle indstillinger for din harddisk og sætte dem til IDE.
Gravatar #7 - Ravensholt
5. okt. 2009 06:58
Kør windows 7 i stedet. ALT fungerede plug-and-play ... Investerede selv i en Toshiba Satelite A350 for et halvt års tid siden. Den køre perf. med Windows 7. Det eneste jeg indtil videre ikke har kunnet få til at køre, er CoD 4 (Modern Warfare).
Gravatar #8 - 3214N
5. okt. 2009 08:24
Hvilken XP SP er der på skiven? Det kan måske hjælpe at slipstreame SP3 + drivere/chipset over på en ny install CD.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login