mboost-dp1
Sync af filer via netværksdrev
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hejsa
Sidder og roder med noget backup systemer over Hamachi
(virtuelt netværk over internettet 256bit krypteret)
Det fungerer ved at man sætter begge maskiner op med Hamachi og kan derefter tilgå hinandens maskiner som et på et alm. lan.
Dvs. man kan faktisk også game over det.
Nå men - bruger back2zip på min pc til at overfører filer som backups til den remote pc.
Når der laves en backup kopierer den første gang alt indholdet over til den remote backup mappe. Ingen problem.
Når den så efterfølgende skal lave en opdateret backup skulle den internt kopiere de ikke ændrede filer. Dvs. på den remote pc. Og derefter uploade de ændrede filer, fra min pc til remote.
Mit problem består i at når Windows vil lave en kopi af de ikke ændrede filer gør den det over netværket. Dvs. den laver en MASSE netværkstrafik. i stedet for at klare kopieringen direkte på den remote maskine som det skal uploades til.
Håber overstående gir mening.
Er der nogen der har en ide til hvordan dette kan klares?
// Vejby
Sidder og roder med noget backup systemer over Hamachi
(virtuelt netværk over internettet 256bit krypteret)
Det fungerer ved at man sætter begge maskiner op med Hamachi og kan derefter tilgå hinandens maskiner som et på et alm. lan.
Dvs. man kan faktisk også game over det.
Nå men - bruger back2zip på min pc til at overfører filer som backups til den remote pc.
Når der laves en backup kopierer den første gang alt indholdet over til den remote backup mappe. Ingen problem.
Når den så efterfølgende skal lave en opdateret backup skulle den internt kopiere de ikke ændrede filer. Dvs. på den remote pc. Og derefter uploade de ændrede filer, fra min pc til remote.
Mit problem består i at når Windows vil lave en kopi af de ikke ændrede filer gør den det over netværket. Dvs. den laver en MASSE netværkstrafik. i stedet for at klare kopieringen direkte på den remote maskine som det skal uploades til.
Håber overstående gir mening.
Er der nogen der har en ide til hvordan dette kan klares?
// Vejby
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.