mboost-dp1
Sikkerhed
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg vil gerne fjerne "Gæst" under administrator listen i "Bruger og adgangscoder i Kontrolpanel, fordi den skulle indbefatte en fare i forbindelse med ulovlig portscanning udefra.
Hvem ved hvorfor jeg ikke kan fjerne den?
Hvem ved hvorfor jeg ikke kan fjerne den?
"Gæst"-kontoen skulle ikke gerne stå som en administrator, hvis den gør, er det en fejl.
Med hensyn til dit problem, så mener jeg ikke at man kan fjerne de 2 indbyggede kontoer sådan uden videre. Dog skulle der ikke være noget sikkerhedsproblem hvis du sætter "gæst"-kontoen til at være deaktiveret.
Med hensyn til dit problem, så mener jeg ikke at man kan fjerne de 2 indbyggede kontoer sådan uden videre. Dog skulle der ikke være noget sikkerhedsproblem hvis du sætter "gæst"-kontoen til at være deaktiveret.
Tak for din kommentar. Jeg har sat den som disable. I forbindelse med hacking, læste skulle NetBios også deaktiveres..., er der nogen der har kendskab til det?
#3: Hvis du vil dele nogen filer eller printere på et netværk så vil jeg ikke anbefale at du fjerner NetBIOS over TCP/IP, som er det som en hacker ville kunne udnytte hvis du ingen router, ingen firewall og ingen security havde.
NetBT (Som NetBIOS over TCP/IP hedder) kan bruges til at få adgang til dine shares og hvis man kender brugernavn og kodeord til en administrator konto, kan det også bruges til at administrere din computer.
Den bedste måde at undgå at det sker på er ved ikke at åbne for indkomne porte 137 og 139 på din router eller ved at blokere for disse porte i din firewall. På den måde har du afskåret resten af internettet fra at bruge dine shares eller fjernadministrere din computer.
NetBT (Som NetBIOS over TCP/IP hedder) kan bruges til at få adgang til dine shares og hvis man kender brugernavn og kodeord til en administrator konto, kan det også bruges til at administrere din computer.
Den bedste måde at undgå at det sker på er ved ikke at åbne for indkomne porte 137 og 139 på din router eller ved at blokere for disse porte i din firewall. På den måde har du afskåret resten af internettet fra at bruge dine shares eller fjernadministrere din computer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.