mboost-dp1
Sensible soccer kildekode
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Er der nogen som ved hvilken programmeringssprog sensible soccer er skrevet i og hvordan jeg nfår fat i kildekoden. Jeg vil sindsygt gerne ind og prøve at lave det til et lan spil :)... for når jeg har fået lavet det regner jeg med at gå videre til nogle mere komplekse amiga/commadore spil :)
Okay, nu antager jeg lige et øjeblik, at du er seriøs.
Jeg kunne forestille mig C/C++.
Hvis du vil være sikker må du jo tage fat i dem der lavede spillet ... Renegade ? Eller noget. De har koden og rettighederne til den. Jeg tror dog ikke du skal regne med at de giver den væk .... det kunne ellers være fedt.
Ellers giver en hurtig Google mig dette link. Ser ikke så fandens seriøst ud, men det er vel stadig nemmere end at starte fra bunden ? ;)
Og så husk ellers bare at skrive til mig når du er færdig ..!
(/meloves that game :D )
Jeg kunne forestille mig C/C++.
Hvis du vil være sikker må du jo tage fat i dem der lavede spillet ... Renegade ? Eller noget. De har koden og rettighederne til den. Jeg tror dog ikke du skal regne med at de giver den væk .... det kunne ellers være fedt.
Ellers giver en hurtig Google mig dette link. Ser ikke så fandens seriøst ud, men det er vel stadig nemmere end at starte fra bunden ? ;)
Og så husk ellers bare at skrive til mig når du er færdig ..!
(/meloves that game :D )
Sensible Soccer blev oprindeligt lavet af Sensible Software - mener Renegade var udgiver.
Mht. kildekode var det sandsynligvis om ikke helt så ihvertfald delvist i assembler - det blev brugt meget i amigatiden - specielt til ting der krævede lidt ekstra af maskinen.
Mht. kildekode var det sandsynligvis om ikke helt så ihvertfald delvist i assembler - det blev brugt meget i amigatiden - specielt til ting der krævede lidt ekstra af maskinen.
Jo ...
Nu fandtes det jo til flere platforme, så jeg forestillede mig at de havde kodet det i noget der var lidt nemmere at flytte rundt på ?
Nu fandtes det jo til flere platforme, så jeg forestillede mig at de havde kodet det i noget der var lidt nemmere at flytte rundt på ?
Det var meget almindeligt at kode i assembler selv med flere platforme. En af grundene til at der kunne være stor forskel på udgaverne. Derudover så brugte Atari'erne jo samme cpu - så der var ikke det store problem ift. dem. Og down-conversion til c64 var alligevel useless :P
#8: Tjeah - kan der være mange gode grunde til - en oplagt er vel at meget af koden ikke umiddelbart kan bruges på maskiner idag - en anden er at den er blevet væk, eller en tredie at ejerne slet ikke har overvejet det.
Forespurgte faktisk engang The 4th Coming udviklerne om de ikke kunne finde på at open source deres klient (T4C er et online rpg med en serverlimit på et par hundrede) efter at de stoppede udviklingen. Jeg fik et pænt svar tilbage om at det havde de ingen planer om.
Forespurgte faktisk engang The 4th Coming udviklerne om de ikke kunne finde på at open source deres klient (T4C er et online rpg med en serverlimit på et par hundrede) efter at de stoppede udviklingen. Jeg fik et pænt svar tilbage om at det havde de ingen planer om.
---> west
Mit spørgsmål var skam helt seriøst - og takker for alle konstruktive kommentare men må desværre konkludere at der ikke er meget hjælp at hente, hvis det slet ikke er muligt at anskaffe kildekoden.
- og ja sKIDROw det er sgu fucked up at lave abandon SW og så ikke relaese kildekode.
Mit spørgsmål var skam helt seriøst - og takker for alle konstruktive kommentare men må desværre konkludere at der ikke er meget hjælp at hente, hvis det slet ikke er muligt at anskaffe kildekoden.
- og ja sKIDROw det er sgu fucked up at lave abandon SW og så ikke relaese kildekode.
#11: Det er også langt mere interessant at se opbygningen af et OS end det er at se koden på at manipulere sprites vha. custom chips.
Derudover er der jo også historiske grunde til at System V koden er tilgængelig idag. Hvis jeg gad kunne jeg nok nævne en del programmer gennem tiden som ikke er open source og som ikke er brugbare på dagens maskiner.
Derudover er der jo også historiske grunde til at System V koden er tilgængelig idag. Hvis jeg gad kunne jeg nok nævne en del programmer gennem tiden som ikke er open source og som ikke er brugbare på dagens maskiner.
#12 Deternal
Det syntes jeg så bør være op til øjene der ser, at afgøre hvad de finder mest interessant... ;) Syntes ikke det er fair, at undervurdere spilkode. Der kan nemt være interessant inspiration i den slags kode også... :)
Lad os nu ikke gøre det her, til en kedelig kamp på eksempler.
Min point er blot, at når firmaet ikke længere har interesse i en given kode, hvorfor så ikke lade potentielt interesserede få et kig med?. Som ID Software jo f.eks gør. Hvad mening giver det at have besidertrang over noget, man absolut ingen interesse har i mere?... ;)
Det er også langt mere interessant at se opbygningen af et OS end det er at se koden på at manipulere sprites vha. custom chips.
Det syntes jeg så bør være op til øjene der ser, at afgøre hvad de finder mest interessant... ;) Syntes ikke det er fair, at undervurdere spilkode. Der kan nemt være interessant inspiration i den slags kode også... :)
Lad os nu ikke gøre det her, til en kedelig kamp på eksempler.
Min point er blot, at når firmaet ikke længere har interesse i en given kode, hvorfor så ikke lade potentielt interesserede få et kig med?. Som ID Software jo f.eks gør. Hvad mening giver det at have besidertrang over noget, man absolut ingen interesse har i mere?... ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.