mboost-dp1

rdesktop mod W2003 Terminal Services

Gå til bund
Gravatar #1 - peter_m
5. jan. 2007 22:30
Er der nogen, der har erfaringer med at benytte en "tynd" linux distro med rdesktop op i mod en Windows Server 2003?

Jeg leger lidt med ideen om at sætte et lab op for at finde ud af, om de er en brugbar løsning. Skulle der være nogen, der har erfaringer med dette, tager jeg gerne i mod disse.

Alternativt overvejer jeg, om et LTSP er nødvendigt for at gøre det muligt at flytte desktops til en linux baseret "let" platform med mulighed for at logge på en Windows Terminal server.

Jeg er ikke interesseret i spørgsmål om, hvorfor jeg fastholder Windows Server 2003. Dertil er svaret, det er ganske enkelt et krav.

Kom gerne med input.
Gravatar #2 - SmackedFly
6. jan. 2007 01:13
(Undskyld manglende danske tegn, har ikke danske tegn lige nu...).

Det er intet problem, du skal dog vaere opmaerksom paa at USB diske kan vaere lidt rodet at bruge, jeg har endnu ikke fundet en perfekt maade at automatisk montere USB devices der bliver sat i.

Den mest brugte metode er at montere en 2-3 USB disk enheder med det samme, det betyder saa bare at de altid vil vises (i windows) selvom der ikke er en USB enhed i. Hvis du finder en maade at fixe det vil jeg vaere meget interesseret.

Hvis du skal bruge nye maskiner til det, kan jeg ioevrigt anbefale HP's tynde linux klienter, de fungerer udemaerket til jobbet, men har desvaerre stadig usb problemet.

rdesktop fungerer ganske perfekt ellers...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login