mboost-dp1

PhPBB forum laver spas ved login.

Gå til bund
Gravatar #1 - TWFH
17. jun. 2007 15:59
Mjello.

Dengang jeg spillede WoW brugte jeg en del tid på det PhPBB-forum der blev sat op; jeg troller stadig forumet i ny og næ, fordi... ehm... fordi det gør jeg bare. Anyway, for nyligt skiftede administratoren host, og fik den brilliante idé at oprette to nye domæner til det (for no apparent reason).
Problemet er, at når man logger ind på forum' et fra ét af de nyoprettede domæner (.eu) er der ingen problemer, men hvis jeg logger ind fra det oprindelige .co.uk eller det det nyoprettede .org.uk-domæne, bliver jeg først sendt videre til .eu uden at blive logget ordentligt ind. Det vil sige, jeg kan ikke tilgå de dele af forum'et der kræver login - når jeg så logger ind igen, og endelig får adgang, er alting markeret som 'læst', også selv om jeg kan finde posts, der er oprettet mellem mit forrige og nuværende login. Nogen ideer om hvad det skyldes? Evt. noget jeg kan dunke administratoren i hovedet med, eftersom det eneste jeg kan sætte en finger på, er at tre domæner til et forum er pænt dorskt, og kun tjener til at forvirre brugerne, især hvis det er relateret til ovennævnte fejl.

Taxi de ha'
Gravatar #2 - rackbox
17. jun. 2007 16:44
Umiddelbart lyder det om cookies, som forsvinder i hoppet fra det ene til det andet domæne. Er der andre end dig, der oplever problemet?
Gravatar #3 - Azuria
17. jun. 2007 17:33
Jeg har samme problem med phpbb på min server med 2 domæner.
Det duer kun fejlfrit på det domæne det er opsat til i opsætningen.
Gravatar #4 - spacefractal
17. jun. 2007 22:16
oplever det samme her, men her er hvad der kan rettes i Settings.ini (bemærk da at /forum skal peges til det folder du har lagt forum i):

$boardurl = 'http://'.$_SERVER['HTTP_HOST'].'/forum';

Hertil skal de nævnes at det KUN virke, hvis man bruger ægte domæner som peger samme sted som sit hoved domæne, og ikke bruger pegedomæner med frames. Bruger man pegedomæner, virker cookies, og derimed sesions ikke virke.
Gravatar #5 - spacefractal
17. jun. 2007 22:29
ups.

Jeg glemte at læse at mit tilfæelde var til SMF og ikke PhPBB, men problemet skyldes sikkert det samme i en lignende opsætning fil.

Undskyld omkring det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login