mboost-dp1

OS X: Mærklig lyd.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
24. aug. 2009 20:23
Det er sådan en DING DIIING DOONG lyd der kommer med jævne mellemrum. Starter i en høj tone, og går så længere og længere ned.

Jeg kan ikke finde ud af hvad fanden der laver den.

Any ideas.

Tror ikke det er følgende:

Timemachine.
Mail.
Adium.

Og jeg har ærligt talt svært ved at se hvad der er tilbage af muligheder!
Lyden kommer muligvis uden internet.. ikke sikker.
Men den kommer selv hvis jeg ikke sidder med maskinen. Så det er ikke mig der pille ved noget.
Gravatar #2 - 3214N
24. aug. 2009 20:45
Det kunne ellers godt være rapanden...

Har du prøvet at lukke alle programmer, og så starte et af gangen, indtil lyden kommer?
Gravatar #3 - MiniatureZeus
24. aug. 2009 20:46
Det må næsten (90 % sikker) være et tredje parts program, da apples programmer (vidst nok) kun bruger de indbyggede lydeffekter (systemindstillinger -> lyd -> lydeffekter) og ud fra din flotte phonetiske gengivelse, så ligner den ikke nogen af dem..

Mit bedste gæt er faktisk Adium, som du jo kan costumize til ukendelighed, inkl. lyde.

Gravatar #4 - MiniatureZeus
24. aug. 2009 20:50
Egentlig, så kunne det også lyde som den lyd som Delicious Library 2 siger, når den opdatere film info, men den lyder mere ala DING DOOOOONG og så i en ret lille tone, ligesom ikonet hopper en enkelt gang, plus at programmet skal være åbent.
Den samme lyd bruger SousChef også, når den gør et eller andet (har ikke lige fundet ud af hvad det er den gør).
Gravatar #5 - Norrah
24. aug. 2009 21:28
Fandt lyden i Adium.
Contact log on.. off..
Den pissede mig totalt af.

Fatter dog ikke at den er kommet på steder før hvor jeg ikke burde havde net, var egentlig derfor jeg troede det ikke var den.

og teethering er ikke slået til iPhone.. så det er pretty wierd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login