mboost-dp1

NVU/Composer

Gå til bund
Gravatar #1 - bugger
30. jun. 2005 00:54
Er det muligt at få NVU/Mozilla Composer til at lade vær med at formatere HTML kode til noget uoverskueligt pis?

Editoren (dem begge) har sit eget liv og indsætter uendeligt mange linieskift og smider mange tags (rigtig mange) på samme linie. View source er næsten ubrugelig, når man alligevel ikke kan læse kilden efter et preview.

Jeg har endda været i preferences og vælge retain original source formatting, men det er den åbenbart ligeglad med. Det er da en lorteeditor. Det kunne tyde på en bug, men så vidt jeg husker var det også sådan de gange jeg har brugt Composer før. Nu må jeg så skrive det hele i hånden i emacs og previewe manuelt, ærgeligt.

Er der evt. nogen der ikke oplever dette og kan guide mig lidt, eller bare grine ad mig?
Gravatar #2 - hundeboll
30. jun. 2005 12:48
Hvad er det for en source du prøver at kigge? Har du prøvet Internet Explorer og Notepad for at tjekke om det er fejl i koden eller fejl i composeren?

Jeg har oplevet det samme andre steder, men det er mest fordi php ikke altid smider linieskift når jeg gør det i scriptet. Det hænger sammen hvordan teksten skrives ud.

PS: Kan næsten gætte, at du ikke bruge Windows, da du bruger Emacs, men du kender vel nogen som gør? Ellers kan du vel smide et link her, til en side med problemet?
Gravatar #3 - bugger
30. jun. 2005 14:51
Jeg bruger både Linux og Windows (og også emacs på Windows), men problemet er ikke siden. Problemet er at NVU/Composer omarrangerer HTML kilden.

Ex.
Jeg skriver

<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

Jeg previewer siden i NVU/Composer og når jeg så vil rette i kilden igen ser den fx. sådan ud.

<html><head></head>
<body></body></html>

Det er møgirriterende. WYSIWYG er godt, men kan ikke klare sig alene. Når jeg skal rette i kilden bliver det ret besværligt på denne her måde.
Gravatar #4 - m_abs
30. jun. 2005 18:37
Jeg ved ikke om man kan slå det fra i NVU, jeg holdt op med at bruge NVU af samme grund, da jeg skal kunne rette manuelt i koden og derfor er nødtil at kunne læse den.

Så jeg kan ikke guide dig igennem det, men jeg vil heller ikke grine af dig, istedet vil jeg anbefale Quanta Plus, der er del af kdewebdev (den kører vist kun under *NIX og er et KDE-program).
Den har en masse gode features, selvfølgelig incl. WYSIWYG, selvom det hedder noget andet (Visual Page Layout = VPL) i Quanta.

hjemmeside: http://quanta.kdewebdev.org/
docs: http://docs.kde.org/stable/en/kdewebdev/quanta/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login