mboost-dp1
Medie afspiller software
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hvilket medie afspiller software synes folket derude er bedst?
Jeg skal bruge et program der kan følgende:
- Indeksere og vise musik (mp3, ogg og flac) og film (DVD-rips i .VOB)
- Have et web-interface (eller SIMPEL (dvs. edit af .conf filer er fint, arcane magic er ikke) integration med en USB-remote)
- Virke på Windows eller Linux (distro er underordnet)
- Ikke tage de overdrevne ressource, maskinen jeg bruger er en 1.7 GHz Toshiba med 1GB RAM og noget Radeon gøgler grafikkort.
Pt. bruger jeg en lystig blanding af iTunes (musik) og Media Portal (film), men det holder bare ikke (Media Portal fryser midt i afspilning af film og iTunes fungerer ikke super godt med min universal remote).
Jeg skal bruge et program der kan følgende:
- Indeksere og vise musik (mp3, ogg og flac) og film (DVD-rips i .VOB)
- Have et web-interface (eller SIMPEL (dvs. edit af .conf filer er fint, arcane magic er ikke) integration med en USB-remote)
- Virke på Windows eller Linux (distro er underordnet)
- Ikke tage de overdrevne ressource, maskinen jeg bruger er en 1.7 GHz Toshiba med 1GB RAM og noget Radeon gøgler grafikkort.
Pt. bruger jeg en lystig blanding af iTunes (musik) og Media Portal (film), men det holder bare ikke (Media Portal fryser midt i afspilning af film og iTunes fungerer ikke super godt med min universal remote).
Plimmer (2) skrev:ampache til dit musik måske? Ellers kunne XBMC måske være en mulighed?
XBMC har jeg prøvet, men det er virkelig langsom i forhold til at andet jeg kaster efter maskinen (har hørt at det skyldes ATI-grafikkortet?), men jeg vil da lige tage et kig på ampache :-)
Plimmer (2) skrev:Er ikke helt med på om det er dit mediecenter eller storage unit du søger software til?
Det er medie-center. Det skal bemærkes at der ikke er behov for at kunne optage TV, så Media Portal og lignende er overkill, men jeg har ikke kunnet finde et stykke software der kan gøre to relativt simple ting:
Vise og afspille medie-filer på en overskuelig måde (dvs. musik i iTunes stil (auto-playlist fx), film med mulighed for at vælge undertekster til/fra, play/pause). Det kan ikke passe at jeg er den eneste i verdenen der har et sådan behov for software.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.