mboost-dp1

Mange netværk og proxy-servere

Gå til bund
Gravatar #1 - Cyrack
14. sep. 2005 13:42
På min bærbar bruger jeg ofte en del forskellige netværk, og alle netværk er sat forskelligt op (DHCP, static ip, proxy-servere osv.).

I det daglig er det efterhånden en pine at skulle skifte netværksindstillinger dagligt, specielt efter som win xp ikke har muligheden for at sætte dette op på netværksforbindelsen, men skal klares i hvert enkelt program (firefox, thunderbird, gaim, google talk, IE osv.)

Derfor ville jeg høre om nogen kender et smart lille tool hvor man kan sætte et program op på sin egen maskine, og så vælge netværksprofiler, som håndtere al kommunikation til nettet?
Gravatar #2 - peter_m
24. sep. 2005 06:07
Skift af ip mellem statisk og DHCP kan du jo scripte, så du bare klikke på f.eks. en .bat fil når du er et nyt sted.

Mener man kan snyde med proxy'en ved at gøre brug af, at nogle programmer har en 'use browser settings' på deres forbindelses indstillinger. Derved, kan du muligvis nøjes med at skifte indstillinger for IE.
Gravatar #3 - Cyrack
24. sep. 2005 09:16
peter_m:

De programmer jeg bruger har ikke mulighed for at bruge IE's indstillinger, men jeg har overvejet om man kan installere sin egen proxy lokalt, og lave en stak indstillinger for hvert sted, og så lade alle ens programmer gå gennem den lokale proxy, der så står for kommunikationen mellem min maskine og netværkene?
Ang. IP, så har jeg lavet et par scripts der klare det for mig, men proxyindstillingerne er stadigvæk voldsomt irriterende (at skifte i 5+ programmer flere gange dagligt er ikke så spændende).
Gravatar #4 - peter_m
26. sep. 2005 12:36
Benytter ikke selv proxies...så har ikke så meget erfaring med brugen af dem. Men du kan muligvis snyde ved at ændre i din hosts fil:
skal du gennem proxy-1 (195.0.0.1) for at komme til www.whatever.com
kan du muligvis lave en entry i hosts filen:
195.0.0.1 www.whatever.com

- så burde opslag på whatever.com resultere i en forbindelse til proxy-1... ved ikke om det vil virke, har som sagt ikke selv fedtet med det - kører vpn mod alle mine forskellige sites/lokationer.
Gravatar #5 - Cyrack
26. sep. 2005 19:58
peter_m:

Tror desværre ikke det vil virke, da vi skal bruge brugernavn og adgangskode, men tak for forslaget.
Heldigvis har vi lige fået VPN-adgang, så det er kun to steder jeg skal skifte imellem nu (af en eller anden grund kan mine programmer fint klare sig uden proxyen på VPNen selvom det står i dokumentationen at vi SKAL bruge proxy, dunno why).

De sidste to steder regner jeg med at klare med et lille proxy-program, hvis jeg kan finde et der er let at konfigurere (dvs. simple conf-filer som fra un*x-verdnen)
Gravatar #6 - andresen
30. sep. 2005 21:38
Du kan evt. tage et kig på Mobile Net Switch. Der findes i øvrigt også flere extensions til både Firefox og Thunderbird, der gør det lettere at skifte mellem forskellige proxier. Selv bruger jeg ProxyButton, da jeg normalt kun skifter mellem en bestemt proxy og ingen proxy.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login