mboost-dp1
Linux server centos desktopacess problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hejsa
Jeg er lige blevet linuxserver ejer på en hostet server i canada.
Men de forventer åbentbart man er prof derovre :P. har et flot SSH adgang, men hvad kan jeg bruge det til når jeg ikke kan commandoerne:).
Det har lykkes mig at få VNCserveren til at køre, men kan ikke få noget skrivebordsbillede frem kun en SSH dialog igen.
Nogen der kan hjælpe med at få sat en desktopadgang op på serveren så jeg kan begynde og få installeret de ting jeg skal bruge for at få min hjemmeside til at køre.
Plejer at have skrivebords adgang på min forige server, så kan godt selv sætte det op når jeg engang kan få adgang til skrivebordet.
Kan evt træffes på msn [email protected]
Venlig hilsen
Brian Olsen
Jeg er lige blevet linuxserver ejer på en hostet server i canada.
Men de forventer åbentbart man er prof derovre :P. har et flot SSH adgang, men hvad kan jeg bruge det til når jeg ikke kan commandoerne:).
Det har lykkes mig at få VNCserveren til at køre, men kan ikke få noget skrivebordsbillede frem kun en SSH dialog igen.
Nogen der kan hjælpe med at få sat en desktopadgang op på serveren så jeg kan begynde og få installeret de ting jeg skal bruge for at få min hjemmeside til at køre.
Plejer at have skrivebords adgang på min forige server, så kan godt selv sætte det op når jeg engang kan få adgang til skrivebordet.
Kan evt træffes på msn [email protected]
Venlig hilsen
Brian Olsen
Altså du får logget på med VNC-klienten? Jeg vil tro at det er en desktop du får frem, så rå som de kan være. Ingen menuer, ingen ikoner, ikke engang mulighed for at flytte/resize/osv dine vinduer. Og så ét vindue - xterm. (Og det har intet med SSH at gøre, men det er det samme prompt du får.)
Så du har din desktop, nu mangler du bare et desktop-miljø. Dvs. du skal have installere Gnome, KDE eller hvad du nu er vant til. Hvordan man gør det i CentOS ved jeg så ikke, men nu har du da noget at Google.
Så du har din desktop, nu mangler du bare et desktop-miljø. Dvs. du skal have installere Gnome, KDE eller hvad du nu er vant til. Hvordan man gør det i CentOS ved jeg så ikke, men nu har du da noget at Google.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.