mboost-dp1

Linux op mod AD!

Gå til bund
Gravatar #1 - mpe
25. maj 2005 15:10
Jeg vil gerne prøve og sætte en linux-klient op til at kunne logge på via AD på en w2k-server? Jeg er total linux analfabet, så en masse links ville gøre underværker, både til hvilken linux distribution jeg skal bruge og hvordan jeg helt præcist sætter den op til det?

På forhånd tak.
Morten Pedersen
Gravatar #2 - Cyrack
25. maj 2005 15:58
Prøv først google.

Sådan set skal du ikke bruge meget andet end samba og kerberos på en vilkårlig linux distribution. Hvis du er _helt_ ny så vælg ubuntu (eller kubuntu, hvis du vil have et ordentligt interface* :-p)

* Kun til dem der fatter KDE/Gnome-wars ;-)
Gravatar #3 - Blinklys
25. maj 2005 20:43
Prøv at kigge på samba.org

Deres "Official HOWTO" og "By Example" er rimelig gode.
Gravatar #4 - sKIDROw
25. maj 2005 20:47
Ikke "Linux" op imod AD. Det er Samba der opsættes til det... :)

Men fra og med Samba 3.0 er dette også nogenlunde lige til. Og målet med Samba4 er vist at inkludere AD server funktionalitet i Samba... ;) Det bliver sgu fedt, hvis han får det gjort stabilt.... hehe
Gravatar #5 - jeldtoft
25. maj 2005 20:48
mpe, jeg kan sende dig en cd med ubuntu, hvis du er rigtig sød :) PM mig, hvis du er interesseret
Gravatar #6 - mpe
26. maj 2005 11:08
Nogen der kan give mig en n00b-guide til at compile den der samba3 jeg kan overhovedet ikke finde ud af det! :)

/mpe
Gravatar #7 - mpe
26. maj 2005 11:23
Btw. så er det en Suse 9.1 jeg prøver at få til at virke! har fundet forskellig artikler omkring det, men jeg fatter som sagt intet af linux!

/mpe
Gravatar #8 - sKIDROw
26. maj 2005 13:10
Hvis du er n00b, så vil jeg ikke anbefale dig at kompilere endnu.
Tror nu der må være lavet binære rpm pakker for din Suse... ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login