mboost-dp1

Linux - grafiske værktøjer?

Gå til bund
Gravatar #1 - SaD
27. okt. 2002 11:29
Findes der reelle alternativer til vektor-orienterede værktøjer/programmer som Adobe Illustrator eller Macromedia Freehand til Linux?

Og, udover Gimp som skulle skridtprygles for det afsindigt dårlige interface (jeg kan ihvertfald ikke bruge det til noget som helst), findes der så reelle alternativer til bitmap-orienterede værktøjer som Adobe Photoshop?

Jeg kan ihvertfald ikke finde noget...
Gravatar #2 - annoia
27. okt. 2002 11:32
SaD - Svjv nej.
Gravatar #3 - SaD
27. okt. 2002 19:14
Okay - that settles it then.
Gravatar #4 - H.E.R.O.
28. okt. 2002 08:15
linux kan ikke bruges til ret meget
Gravatar #5 - PlattFuss6.7
28. okt. 2002 09:25
Gravatar #6 - Lifesux
28. okt. 2002 13:22
Desværre er der ikke så mangen alternativer til Adobe til Linux (Af hvad eg ved af) og Adobe udvikler desværre ikke til Linux platformen endnu.

Så når du arbejder med de programmer, er det stadigvæk en Windows eller Mac maskine du bliver nød til at bruge.

Men med den udvikling der er på Linux området vil der enten komme nogle gode alternatier, Adobe vil begynde at udvikle til Linux.
Dette kan du selvfølgelig ikke bruge til noget lige nu. Men man må håbe at programmerne kommer inde for de næste par år, og folk vil være mere frit stillet.
Gravatar #7 - Yotus
28. okt. 2002 13:48
Velskrevet indlæg. Dejligt at se.

--

Jeg er ikke selv nogen ekspert i billedmanipulation og lignende, men jeg ved at 'Blender' (http://www.blender.org) findes.
Derudover findes der også et andet program 'Maya', det skulle også være noget 3D modelleringssjov, men det skulle så også være dyrt.

Nu kan det godt være at det lyder lidt helligt, men hvis man har siddet foran Photoshop i lange perioder og har vænnet sig til dens interface, så *er* det svært at tilvænne sig et helt nyt program.
Jeg kunne ihvertfald forestille mig at du var lost første gang du satte dig ned og arbejdede med Photoshop, men du var sikkert vedholdende og lærte sidenhen at bruge det. Tror du ikke det samme ville være gældende hvis du brugte The Gimp som det første grafik-manipulations-program?

Jeg har selv arbejdet en smule med Gimp'en til nogle små opgaver og jeg synes da ikke at jeg har været tabt bag af en vogn.
Gravatar #8 - nihil
28. okt. 2002 14:45
#4> Og det kan Dit indlæg?
Gravatar #9 - annoia
28. okt. 2002 16:43
Yotus - Adobe Illustrator og Macromedia Freehand er vist ikke 3D-modellering, men 2D...

Nåja... Og Gimp er et udemærket 2D-program, men det er altså ikke Photoshop... Dog overgår det ms' alternativ Paint mange gange :)
Gravatar #10 - maxmotor
28. okt. 2002 17:36
1. MAC
2. Windows
... Linux
Gravatar #11 - Lifesux
28. okt. 2002 18:00
1. MAC
2. Windows
... Linux

???
Hvilken grud skriver du det for???
Er det at Mac er bedst til de programmer, derefter Windows og Linux kan ikke køre det?

Eller er det at du bedst kan li' Mac, derefter Windows og så Linux

Eller????

Kan du ikke uddybe din kommentar lidt?
Gravatar #12 - Simm
28. okt. 2002 19:16
SaD: Corel har deres Photopaint til Linux til at ligge på linux.corel.com - its free :D

Det er vist det nærmeste du kan komme Photopaint.....

Jeg har dog ikke kunnet få det til at virke.. Måske kan du?

edit: Jeg har fået det til at virke
Gravatar #13 - Box
11. sep. 2003 19:53
Jeg bruger Gimpen til al min grafik - det program er virkelig godt. Man skal måske bare lige sætte sig ind i det...?
Gravatar #14 - <3Thinkpads
11. sep. 2003 20:13
#13:
Hvorfor vil du hive op i en 11 måneder gammel tråd?
Gravatar #15 - Box
14. sep. 2003 15:59
Ups.. Så ikke datoen ;o)
Gravatar #16 - DUdsen
14. sep. 2003 16:19
nå nu er den rippet op så vil jeg lige henvise til
http://home.comcast.net/~scribusdocs/optimizelinux...
Det står altså ikke alt for galt til med vector grafik som folk gør det til!

Der er IMHO alt for mange i linux miljøet der glemmer en helt mansse programmer.
Gravatar #17 - Infophreak
14. sep. 2003 22:42
Er der ikke Karbon14? (eller killustrator, som det tidligere hed, men det ville Adobe ikke have, at programmet hed. Hvilket bare beviser, at firmaer ingen humor har)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login