mboost-dp1

Lille cd image loader program.

Gå til bund
Gravatar #1 - polle-online
28. aug. 2004 12:32
Hej.
jeg er nysgerig efter at høre om der er nogen som kender (eller kan lave) et lille pogram som sådan set er et styresystem i sig selv og som kan forstå cd image filer. Programmet skal kunne boote på computeren selv og skal kunne fungere som et cd-rom drev på computeren. Ikke noget med at køre i windows, linux eller ligende. Det det f.eks. skal kunne bruges til er at man f.eks. kan have sin windows xp cd på computeren som en image fil og kunne loade cd'en derfra og så enten køre en repration scanning eller helt installere windows derfra.
Nogen der ved om sådan et program findes eller nogen som er intresseret på at lave et sådan program?
Gravatar #2 - Cyrack
28. aug. 2004 12:50
Hmmm, aner ikke om dette ville virke (har ikke prøvet) men du kan muligvis lave en bit 2 bit kopiering af CD'en til en partition på din harddisk, og så ligge lilo i bootsektoren hvor du sætter den op med noget lignende:

other=/dev/hdXY
label=CD-image

Hvor X er harddisken (a - z) og Y er partitionen (1 - 99)

Som sagt, jeg ved ikke om det virker, men du kan prøve. :-)
(Det kræver naturligvis at du får skrevet boot-sektoren fra cden korrekt til harddisken, og det er der hvor jeg kommer lidt i tvivl om det kan lade sig gøre, men LILO kan i hvert fald læse cd filsystemer...)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login