mboost-dp1
Leder efter et program til at genskabe PC'en
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Det skal kunne genskabe PC'en when gang der bliver tændt, så lige meget hvad man gør ved den mens den er tændt så kan man bare slukke for den og så er alt som det skal være når man starter op igen.
Jeg har hørt lidt om Norton Ghost, men jeg ved ikke o det har den funtionallitet som jeg skal bruge.
På forhånd tak.
Jeg har hørt lidt om Norton Ghost, men jeg ved ikke o det har den funtionallitet som jeg skal bruge.
På forhånd tak.
Du skal beslutte dig for, om du ønsker en hard- eller en software løsning.
Personligt ville jeg nok vælge en hardware løsning, fra Norske Moonscape.
Jeg har brugt dem, for nogle år siden, og har kun positivt at sige om dem (forudsag at kvaliteten og brugervenligheden er den samme som dengang).
Personligt ville jeg nok vælge en hardware løsning, fra Norske Moonscape.
Jeg har brugt dem, for nogle år siden, og har kun positivt at sige om dem (forudsag at kvaliteten og brugervenligheden er den samme som dengang).
Hvad du skal vælge, afhænger af hvilket miljø, implementeringen skal arbejde i. Hvis miljøet er fjendtligt (folkeskoler (mm -- been there, done that), kommunebiblioteker, offentlige standere), skal løsningen helt klart være hardwarebaseret.
Imidlertid er en softwareløsning nok, når miljøet er mindre fjendtligt (eller er under videoovervågning). Til det -- og Windows-platformen -- vil min anbefaling være deepfreeze, som XorpiZ har fat i.
Imidlertid er en softwareløsning nok, når miljøet er mindre fjendtligt (eller er under videoovervågning). Til det -- og Windows-platformen -- vil min anbefaling være deepfreeze, som XorpiZ har fat i.
jeg ville også vælge en hardware baseret.
vi har 4 computere på skolen der bruger det, og dem har der ALDRIG været problemer med, i forhold til de 75 andre lorte, skod forbandede, trælse, fejl agtige langsomme maskiner.
skal lige siges at de 4 maskiner jeg omtaler, er 2 år "nyere" end de ande 75 maskiner.
vi har 4 computere på skolen der bruger det, og dem har der ALDRIG været problemer med, i forhold til de 75 andre lorte, skod forbandede, trælse, fejl agtige langsomme maskiner.
skal lige siges at de 4 maskiner jeg omtaler, er 2 år "nyere" end de ande 75 maskiner.
Hvis du er lidt fix kan du selv lave et system med noget dual boot i windows på fat32 og linux der ved hjælp af nogle scripts genetablere windows udfra en zipfil på linux partitionen.
Og alligevel undrer du dig over at de 75 andre er langsommere...
Og alligevel undrer du dig over at de 75 andre er langsommere...
Microsoft har netop lanceret en beta-udgave af "Shared Computer Toolkit", der er målrettet til din brug. Toolkit giver en lang række muligheder for at begrænse brugerrettigheder på delte computere og kan sættes op til at genskabe harddisken til en kendt tilstand hver gang. Videre kan man lave undtagelser, så f.eks. Windows Updates og antivirus-opdateringer bliver gemt, mens alle ændre harddiskændringer bliver slettet.
Toolkittet er gratis for brugere, der har en lovlig kopi af Windows.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?Fa...
P.S. Skal lige for god ordens skyld gøre opmærksom på, jeg arbejder for Microsoft:-)
Toolkittet er gratis for brugere, der har en lovlig kopi af Windows.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?Fa...
P.S. Skal lige for god ordens skyld gøre opmærksom på, jeg arbejder for Microsoft:-)
#12 -- God stil, at gøre opmærksom på det.
Imidlertid virker det -- uden at jeg har den fjerneste baggrundskendskab til programmets virkemåde -- som om, at muligheden for at lave huller (antivirus-, spywaresdefinitions- og softwareopdateringer) igennem et tæt sikkerhedsnet, er at gentage succesen fra ActiveX?
Imidlertid virker det -- uden at jeg har den fjerneste baggrundskendskab til programmets virkemåde -- som om, at muligheden for at lave huller (antivirus-, spywaresdefinitions- og softwareopdateringer) igennem et tæt sikkerhedsnet, er at gentage succesen fra ActiveX?
Programmet er ikke den anbefalede løsning til pro-brug, og det er op til administratoren at sætte indstillingerne for, hvad der tillades. Man kan også vælge blot at smide alle ændringer ud i den almindelige brug og så logge på som administrator med passende mellemrum og opdatere Windows og antivirus og bede den gemme ændringerne.
Det gode ved denne løsning er, at det er målrettet til netop mindre grupper af delte computere i et miljø uden server. Og så er toolkittet gratis og det er jo altid godt!
Det gode ved denne løsning er, at det er målrettet til netop mindre grupper af delte computere i et miljø uden server. Og så er toolkittet gratis og det er jo altid godt!
#14 -- Mjaeh. Det er gratis, og kan forsvares moralsk til det punkt, at man blot skal vise sin Windows-licens, for at hente det. Det er ganske vist at diskriminere Windows-brugere, som har en ulovlig kopi af deres operativsystem. (Husk, at Microsoft allerede ignorerer problemet ved disse ``brugere''s licens, når det kommer til sikkerhedsopdateringer).
Jeg forstår Microsofts problemstilling: Man er udbredt, men hvis man pludselig lader brugerne uden licenser i stikken, kommer der et ramaskrig af rang. Skridtet med at bruge gulerodden virker naturligt og forsvarligt, men jeg fordømmer stadig inkonsekvensen: Microsoft burde tage ét standpunkt til ulovlig kopiering.
Mere teknisk, dog: For min generelle oplysnings skyld: Er der planlagt nogen Microsoft-backdoors i dette system? Har Microsoft (EULA-)rettigheden til, at tillade sig at omgå disse sikkerhedsforanstaltninger?
Hvordan er fabriksindstillingerne for systemets sikkerhed? Vil man, eksempelvis, umiddelbart efter installationen, have tilladt operativsystemet at lade være med at gendanne tidligere patch-stadier?
Jeg forstår Microsofts problemstilling: Man er udbredt, men hvis man pludselig lader brugerne uden licenser i stikken, kommer der et ramaskrig af rang. Skridtet med at bruge gulerodden virker naturligt og forsvarligt, men jeg fordømmer stadig inkonsekvensen: Microsoft burde tage ét standpunkt til ulovlig kopiering.
Mere teknisk, dog: For min generelle oplysnings skyld: Er der planlagt nogen Microsoft-backdoors i dette system? Har Microsoft (EULA-)rettigheden til, at tillade sig at omgå disse sikkerhedsforanstaltninger?
Hvordan er fabriksindstillingerne for systemets sikkerhed? Vil man, eksempelvis, umiddelbart efter installationen, have tilladt operativsystemet at lade være med at gendanne tidligere patch-stadier?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.