mboost-dp1

iTunes: Hente sangoplysninger...

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
9. aug. 2006 14:25
Hej,
Min Mor har fået lige fået en ny computer og vil gerne have alt det musik hun har importeret fra CDerne i årenes løb til iTunes (omkring 2000 numre) men nu på den nye comp er sangoplysningerne helt forskruget!
Jeg kan ikke bruge iTunes egen funktion, da den vil have at jeg skal importere cderne igen (hvilket hverken min mor eller jeg gider!) Og har jo heller ikke løst til at sidde i flere dage og omdøbe alle numre!

Så hvad gør jeg?!

specs: Windows XP pro, iTunes 6

/Daniel/MiniatureZeus
Gravatar #2 - Bjørn
9. aug. 2006 14:29
Hvordan er det helt forskruget?
Er filnavnene fuckt eller er det id tags´ne som den er galdt med? Og er de rigtige i andre afspillere?
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. aug. 2006 14:36
Hmm har kun prøvet i MS WMP og der er det det samme som i iTunes: Kunstnerens navn står i titel, foran sangens navn og så står album og så genre og evt note bagefter med underscore imellem, således ex:
The_Beatles - Yellow_Sub_Marine - Past_Masters_Volume - pop - Jettes bedste

altsammen i titlen for sangen

edit: ik så meget inde i der der ID3-tag og sådan, så kan ikke sige om det er det den er gal med:)
Gravatar #4 - Gruesome
10. aug. 2006 00:18
Brug http://musicbrainz.org/ til at scanne hele din mors samling igennem. Den tagger filerne ved at analyserer musikken. Tager lidt tid, men med så fucked up tags, så er det enten det eller en røvfuld regular expressions.
Gravatar #5 - Azjo
10. aug. 2006 02:25
Tag&Rename kan ordne det hele for dig, det er manuelt men gjort så det kan gå lynhurtigt, både med tagging og omdøbning.
Gravatar #6 - Bornslippy
19. aug. 2006 22:27
ID3 TagIt 3, kan lave ens filnavne om på mp3 ved at hente meta data (id3 tag) fra mp3'en, eller lave ID3 tag af filnavnet.
Dette kan den gøre i batch så det tager ikke så lang tid.

http://www.id3-tagit.de/english/index.htm

Måske den kunne hjælpe.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login