mboost-dp1

ip-telefoni hos cc

Gå til bund
Gravatar #1 - gentleman_finn
15. aug. 2005 18:48
hej,

Min moder fandt lige ud af hendes telefon regning er umådelig stor. Havde ikke så meget lyst til at foreslå ip-telefoni til hende, da jeg ikke helt ved om denne teknologi er moden nok til folk der "bare" vil snakke :)

Så her kommer lige nogle spørgsmål:
-Vi sidder nu på en 2048/512 forbindelse, og ville høre om det er nok til, at få et klart signal i telefonen, altid?
-Hvad hvis man downloader, hvor meget af ens båndbredde skal være klar til telefonen, for at få et godt og klart signal når man snakker?

Nogle der har Ip-telefoni hos cc, som ville bruge lidt tid på at fortælle om deres erfaringer med det?
Vil også gerne høre fra folk som har fra andre stæder, men skriv lige hvem jeres udbyder er og hvad i har i hhv. upload og download. hvis i vil fortælle om jeres egne erfaringer.
tak! :)
Gravatar #2 - buch
15. aug. 2005 18:51
jeg har ikke selv ip telefoni, pga TDC (ARGH)

der kræves som minimum 128 i upload, og nu når du har 512 vil jeg gå ud fra at du kan opnå en meget god kvalitet.
Gravatar #3 - sKIDROw
15. aug. 2005 21:05
Har CC telefoni. (Arbejder ikke for CC, er kun en tilfreds kunde!)

CC har valgt en anden strategi end mange af de andre.
Det CC gør er at bruge voice over DSL, og ikke vioce over IP.
Med CCs model kører dine samtaler frem til centralen, hvor de terminere dem til telefonnettet. Og på centralen sørger DERES udstyr for alt det avancerede. Dvs prioritering af båndbredde. Hvis jeg får eller foretager et opkald, så ryger min tilgængelige båndbredde lidt ned. Det sørger CCs udstyr nede i byen for. Det er vist ganske få kilobit vi taler om. Jeg mærker det ihvertfald ikke.

Altså hvis du vil have billig telefoni, uden bekymtinger for noget opsætningsmæsigt, så er CCs telefoni løsning er trygt og sikkert valg. Og gratis døgnet rundt til alle fastnetnumre.
Gravatar #4 - *Iceman
16. aug. 2005 10:20
Jeg har påtænkt at skifte til ip-telefoni og har kig på telefin.dk Noget af det som trækker hos dem er, at man kan købe en router som priotere ens telefoni højere end den normale trafik, således at surfing på nettet ikke giver konflikter med telefonien.

Telefin giver dig også muligheden for at beholde dit normale nummer på samme måde som CC - har selv CC som udbyder, men regnede ud, at med det forbrug vi har, kan det bedst betale sig at vælge et selskab som telefin eller Musimi. Men da telefin er de eneste som kan tilbyde at overflytte ens eksisterende fastnetnummer er valget faldet på dem. Det eneste minus er den lidt høje oprettelsespris da man selv skal købe udstyret.
Gravatar #5 - 91x
31. aug. 2005 04:49
VoIP Buster
Dejligt nemt, betal 1€ og så kan du ringe gratis (også til fastnet) til en række lande, deri inkl. Danmark. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login