mboost-dp1

Installere Fedora Linux på ekstern USB-harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - athlon
7. mar. 2004 15:39
Jeg vil installere Fedora Linux på en ekstern USB-harddisk.
Jeg har hentet Fedora Core 1 disk 1-3 og brændt dem på cd'er.
Jeg har bootet på cd 1, og fået tjekket at alle 3 cd'er er OK - det er de.
Jeg har bootet igen på cd 1 (med min USB-harddisk sat til USB-porten), og lige inden jeg kommer til der, hvor man kan tjekke cd'erne, kommer der kort en boks hvor der står, at USB-harddisken er fundet. Når jeg fortsætter til selve installationen, og kommer til der hvor man skal til at vælge og opsætte den disk man vil installere Fedora på, optræder min USB-disk ikke :-(
Hvordan installerer jeg Fedora på min USB-disk?

Min computer er en IBM Thinkpad der godt kan boote fra USB-drev.

Min eneste Linux-erfaring er nogle korte forsøg med en Knoppix-cd, samt en enkelt backup med SystemRescueCd.

På forhånd tak :o)
Gravatar #2 - sKIDROw
7. mar. 2004 20:37
Ohh Fedora.
Well
Typisk bliver usb disks fundet på /dev/sda1
Har ingen erfaring med Fedora og usb disks.
Så spørgsmålet er om de har forestillet sig det scenarie.
Altså i installationsprogrammet.
Der er nemlig i sig selv intet der hindre en i det ellers.
Har ikke en så jeg kunne afprøve det stunt selv på Gentoo.
Men jeg kan mounte den, så det skulle nok kunne lade sig gøre.
Gravatar #3 - athlon
8. mar. 2004 13:32
sKIDROw -> Problemet er, at det er en brugervenlig installation - og når man skal vælge (og patrionere) diske, kan jeg kun vælge den faste :-(
En løsning med at boote fra en Linux-bootdiskette, mounte mit USB-drev derfra, og så starte installationen på cd-en, ville måske være en ide... jeg har bare ikke noget diskettedrev i min bærbare :-(

Måske skulle jeg prøve at proppe en Linux-bootdiskette ned på en USB-dongle, og boote derfra...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login