mboost-dp1
Installation af Windows 2000, hvordan?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej
Jeg står med et problem. Det er træls, yes -- og det er nu du måske kan hjælpe mig.
Problemopstilling:
1 stk. I-BOX PC (Meget lille PC).
- indeholdende:
Motherboard, 1 IDE controller, 1 stk. 2½" mobile hdd.
Interfaces:
PS/2, USB2.0, 2x NIC/1000.
Specifikationer:
VIA Eden ESP 6000 (124x5)
No-Name 512 DDR-RAM, PC2100
20gb IBM Deskstar harddisk
Hjemmelavet motherboard
Og det store spørgsmål er så bare. Hvordan får jeg installeret Windows 2000 på den?
Jeg har prøvet følgende:
- Forsøgt at boote via USB-key (Virker ikke)
- Forsøgt at installere Windows 2000 på en rigtig gammel slæber af en bærbar, og flytte harddisken over i min I-BOX - virker heller ikke. (BSOD)
- Forsøgt at kopiere indholdet af Windows 2000 installationen på harddisken, og forsøgt at tilpasse en bootsector, og derfra installere Windows 2000 - Også en nitte
Jeg er ved at være tom for idéer. :-(
Jeg står med et problem. Det er træls, yes -- og det er nu du måske kan hjælpe mig.
Problemopstilling:
1 stk. I-BOX PC (Meget lille PC).
- indeholdende:
Motherboard, 1 IDE controller, 1 stk. 2½" mobile hdd.
Interfaces:
PS/2, USB2.0, 2x NIC/1000.
Specifikationer:
VIA Eden ESP 6000 (124x5)
No-Name 512 DDR-RAM, PC2100
20gb IBM Deskstar harddisk
Hjemmelavet motherboard
Og det store spørgsmål er så bare. Hvordan får jeg installeret Windows 2000 på den?
Jeg har prøvet følgende:
- Forsøgt at boote via USB-key (Virker ikke)
- Forsøgt at installere Windows 2000 på en rigtig gammel slæber af en bærbar, og flytte harddisken over i min I-BOX - virker heller ikke. (BSOD)
- Forsøgt at kopiere indholdet af Windows 2000 installationen på harddisken, og forsøgt at tilpasse en bootsector, og derfra installere Windows 2000 - Også en nitte
Jeg er ved at være tom for idéer. :-(
Kan du komme ind i bios og ændre række følgen af boot devices så usb kommer før hd?
har du prøvet at åbne kabinettet og sætte et CDrom drev til.
Skid hul i om der ikke er plads til det du piller det bare fra når du er færdig.
har du prøvet at åbne kabinettet og sætte et CDrom drev til.
Skid hul i om der ikke er plads til det du piller det bare fra når du er færdig.
Hvis du absolut bare IKKE kan komme til at sætte et CD drev til så gør flg:
Smid HDen på en anden PC
lav 2 partitioner, og læg windows 2000CDens indhold på den ene, og lad den anden være
boot fra en windows 98 CD/diskette og skriv "sys c:" eller hvilket drev din nye partition (den tomme) har
sæt så harddisken over i din mini PC
Nu skulle den gerne starte i win98 DOS tilstand, og du kan skrive
d:
cd i386
winnt
så skulle installationen starte!
Smid HDen på en anden PC
lav 2 partitioner, og læg windows 2000CDens indhold på den ene, og lad den anden være
boot fra en windows 98 CD/diskette og skriv "sys c:" eller hvilket drev din nye partition (den tomme) har
sæt så harddisken over i din mini PC
Nu skulle den gerne starte i win98 DOS tilstand, og du kan skrive
d:
cd i386
winnt
så skulle installationen starte!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.