mboost-dp1

hvornår en person logger på...

Gå til bund
Gravatar #1 - migh-tulle-pigen
9. dec. 2008 21:12
Hey..

jeg ved ikke om sådan noget findes, men jeg skriver med en som logger sjældent på msn, findes der ikke en program der viser hvornår en person har været på? og måske også en program der giver en besked når den person logger på. HUSK snakker om msn messenger :)

bye bye
Gravatar #2 - Bjørn
9. dec. 2008 21:27
I alle relative nye versioner af MSN kan du skive en besked til en kontakt person når vedkommende er offline, og når personen logger på, popper beskeden op.
Gravatar #3 - Cloud02
9. dec. 2008 21:35
Du kan installere http://www.msgpluslive.dk/ som addon til messenger (husk ikke at installere alt det gejl som der medfølger og fjern hakket fra næsten alt det du kan komme til). Den har en mulighed for at give dig en oversigt over hvornår de sidst loggede på.

Jeg mener ikke at der er nogen funktionalitet eller addon som gør at du får en pop-up, åbent besked vindue, el. lign. når en bestemt kontaktperson logger på.
Gravatar #4 - mazing
9. dec. 2008 21:58
Du kunne også helt droppe den joke som Windows Messenger er blevet (alt andet end IM) og prøve pidgin. Jeg tror desværre ikke det kan hjælpe i dette tilfælde, da selve MSN protokollen vidst ikke holder styr på sidste login. Så MSN+ vil nok heller ikke kunne gøre det.
Gravatar #5 - rasmusv
9. dec. 2008 22:14
hvis du bruger en mac kan du få adium til at give dig besked om at bestemte brugere foretager forskellige ting. Det lige fra growlnotifications til musik. Hvis du kan applescript kan du sikkert også få den til at outputte data i en log.

Gravatar #6 - Cloud02
9. dec. 2008 22:45
Oh, nu kom jeg sqda i tanke om noget.
Messenger 9 (som er i beta dvs. ikke færdigudviklet), kan bruges til det sidste.
Jeg er meget sikker på at den har en funktion der gør at du kan lave personlige login-lyde. Altså, at hver person kan få sin egen login lyd når de logger på messenger hos dig.
Gravatar #7 - myplacedk
10. dec. 2008 06:53
mazing (4) skrev:
og prøve pidgin. Jeg tror desværre ikke det kan hjælpe i dette tilfælde, da selve MSN protokollen vidst ikke holder styr på sidste login.

Hvis Pidgin er logget på 24/7, kan den også se hvem der logger af og på.
Den nemme løsning er at åbne et chatvindue, og så bare minimere det. Der står der hver gang personen skifter status.

Man kan også lave en "Buddy Pounce", så maskinen gør et eller andet når personen fx. logger på. Den kan lave en lyd, lave en popup med en tekst, sende en besked til personen, eller udføre en "custom command". Sidst-nævnte kunne skrive tidspunkt mm. i en log-fil, eller hvad man nu har lyst til.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login