mboost-dp1

Hvliken firewall?

Gå til bund
Gravatar #1 - ess^pe
26. jun. 2005 15:08
Hej.

Nogen som kan hjælpe mig med at vælge mellem, ZoneAlarm eller Sygate Personal firewall.

MVH.
Gravatar #2 - buch
26. jun. 2005 15:11
jeg bruger zone alarm firewall. Kan ikke lige komme med nogen argumenter for at den ene er bedre end den anden, men jeg ville vælge zone alarm.
Gravatar #3 - ess^pe
26. jun. 2005 15:13
Ok. tak for svaret, men venter lige lidt endnu med at vælge indtil der kommer nogle agumenter for eller imod.
Gravatar #4 - Kadann
26. jun. 2005 22:11
Efter min bedste overbevisning er alle de firewalls af den type, som jeg har stiftet bekendtskab med, bare noget juks.. Der er altid en eller anden lille, irriterende bug eller funktion som gør at man bliver smågnaven over det. Så, det bedste du faktisk kan gøre er at prøve at par stykker og se hvad der fungerer bedst for dig, fordi det vil altid være et valg mellem to onder.

ZoneAlarm synes jeg f.eks. er lidt for tung i forhold til hvad den skal kunne.

Sygate kan til gengæld være ret tung at danse med, når man skal have den til at fungere med et lokalt netværk også, plus at den engang imellem pludselig kan finde på at søge på harddisken konstant, uden at der reelt er en grund til det.. ikke en voldsom søgning, men bare små klik hele tiden, som er til at blive vanvittig af, hvis ens maskine ikke siger ret meget.

Kort sagt, begge er noget lort, du skal bare finde den der er mindst lort for dig. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login