mboost-dp1

Hvilket PHP galleri?

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
12. apr. 2005 07:29
Jeg står og skal bruge et galleri der kører på PHP.

Kravene er at det
selv skal lave thumbnails (via GD2)
kan køre under PHPs safe_mode
skal se nogenlunde godt ud

Jeg har forsøgt mig med Gallery (der ikke vil køre under safe_mode) og MG2/Minigal (der godt vil, men som fucker op når den skal lave thumbs, og siger 8mb ikke er nok, når den skal bruge 3xxx byte(!?)).
Gravatar #2 - BurningShadow
12. apr. 2005 08:04
Der er mange der er glade for Coppermine. Det skal dog lige siges, at jeg ikke selv bruger det.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
12. apr. 2005 08:24
Well, nu fik jeg faktisk MG2 til at virke, det viser sig at for at lave den thumbnail åbnes JPEG'en, kopieres og en thumbnail kreeres - alt sammen i hukommelsen. Så det kræver at billedet ukomprimeret fylder højest knap 4 MB i mit tilfældige. Efter resizing af billederne virker det, men det er jo ikke voldsomt holdbart.

Jeg har kigget på coppermine og engang prøvet det på min egen apache. Dengang kendte jeg ikke til GD, og imagemagick kunne jeg ikke få til at virke. Men begge + NetPBM virker heldigvis nu, så jeg må lige prøve det igen på det nye webhotel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login