mboost-dp1

hvad bruger i istedet for klassisk calc

Gå til bund
Gravatar #1 - DUdsen
1. maj 2006 17:02
hvad er en simpel numerisk lommeregner hvor man taster ind i et UI der ligner TI lommeregren.

Jeg har overvejet maxima men det er nok overkill, en python interprenter er måske lige i underkanten, er der et eller andet genialt program jeg glemmer alt om.

Derive er fint men måske lige end tand dyrt, og jeg kender kun de rigtigt gamle versioner.
Gravatar #2 - Dreadnought
2. maj 2006 01:07
Scientific Calc ;p Ellers bruger jeg min TI-68 eller TI-40.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
2. maj 2006 06:09
Der er en eller anden lommeregner som ligner en rigtig lommeregner , som microsoft har lavet... kan bare ikke huske hvad den hedder.
Gravatar #4 - DUdsen
2. maj 2006 12:07
Det jeg leder erfter er et computerprogram der ikke ligner en lomme regner med virtuelle kanpper og alt mugligt men et lommeregner med linie hukommelse den slags som de lidt større TI'er netop har.

Det er måsper micsoft power calculator http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/power... jeg leder efter men måske noget der er lidt mere en mellemting mellem den og maxima.

Nå powercalc gør ihvertfald jobbet
Gravatar #5 - Spiderboy
2. maj 2006 12:26
Jeg bruger Maple til al regnearbejde jeg har brug for, men det er højst sandsynligt overkill til det du skal bruge, for jeg kan se, at det ligner Maxima en hel del.
Gravatar #6 - andresen
3. maj 2006 08:02
Nu ved jeg ikke lige præcis, hvad du har brug for, men vil i hvert fald lige nævne Qalculate også.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login