mboost-dp1

Hjælp, mit internet "fucker" :( !!

Gå til bund
Gravatar #1 - Fusion
1. okt. 2009 20:07
Jeg står her med et meget usædvanlig problem. Jeg kan godt logge på Steam, MSN, Skype osv. men når jeg prøver at åbne min internet browers (bruger safari, har også prøvet med Internet Explore) sker der intet, den kan ikke finde websiden, har prøvet med google, facebook og hotmail.com ingen reaktion :( ..

Kan nogen give mig et svar på hvad jeg kan gøre for at fixe mit problem?

På forhånd tak!
Gravatar #2 - Riotfellow
1. okt. 2009 20:57
Har du fået sat den til at køre på en proxy?
Gravatar #3 - Fusion
1. okt. 2009 21:03
forklar tak! hvad skal jeg gøre! skær det ud i pap :)
Gravatar #4 - Riotfellow
1. okt. 2009 21:07
I internet explorer der skal du gå ind i i fuktioner -> internetindstillinger -> forbindelser -> LAN indstillinger og så er der en tick i brug en proxyserver bla bla bla

Hvis det er internet explorer 7 mener jeg du skal ind i en anden menu men det hedder stadig internetindstillinger (erller sådan noget lignende)

Har ikke brugt safari før så der er jeg lidt blank
Gravatar #5 - Fusion
1. okt. 2009 21:14
dur ikke.. jeg kørte ikke på en proxyserver. Andre ideer?
Gravatar #6 - Riotfellow
1. okt. 2009 21:19
Har du prøvet at køre en virus scanning? Har før haft nogen der blokerede websites.
Gravatar #7 - trylleklovn
1. okt. 2009 21:21
Hvor længe har problemet stået på? Har du prøvet genstarte? Evt. prøv at reparere din internetforbindelse i Windows. Det kunne nemlig også være at du har en forkert DNS server oplyst, og at de programmer du omtaler forbinder direkte til en IP eller har deres egen dns cache.
Gravatar #8 - Fusion
1. okt. 2009 21:22
Det er ALLE websites, jeg kan ikke komme på noget. Hvad er en DNS? .. i nat duede alt fint imorges efter en download var færdig, intet.
Gravatar #9 - trylleklovn
1. okt. 2009 21:28
Og du har prøvet at genstarte? Eller reparere forbindelsen, som jeg sagde?

En DNS er den service, der oversætter domænenavne (som f.eks. google.com) til ip adresser, som din computer forbinder til når den f.eks. skal vise websites.
Gravatar #10 - Riotfellow
1. okt. 2009 21:30
For at checke DNS skal du gå ind i kontrolpanel ->netværksforbindelser -> Den forbindelse du bruger til at gå på nettet med fx LAN-forbindelse ->under: denne forbindelse bruger følgende elementer. TCP/IP egenskaber-> og så står DNS nederst (eller på automatisk)

For at være sikker på at DNS ikke er problemet, kan du skrive de her IP'er til OpenDNS ind (du kan altid skifte tilbage hvis det er):
Foretrukken:208.67.222.222
Alt: 208.67.220.220
Gravatar #11 - Fusion
1. okt. 2009 21:48
Den siger at IP adressen ikke er rigtig. "the network address entered is invalid" :(

..
Gravatar #12 - Riotfellow
1. okt. 2009 21:54
Har du skrevet dem ind i DNS boksen under TCP/IP egenskaber?
Hvis du har gjort det vil jeg foreslå at du kører en virusscanning, for de IP adresser virker ganske udemærket her! (:
Gravatar #13 - Rasmus064
2. okt. 2009 01:53
Du kan jo prøve en simpel test for at se om det er DNS den er gal med. Skriv http://66.102.9.105/ i adressefeltet, så skulle du gerne komme ind på google. Har selv haft samme problem da jeg havde fullrate. Da jeg skiftet DNS server virket det i en uge også gik det ned igen. Jeg prøvet også alt det der blev forslået i denne tråd, men kunne aldrig få det til at virke. Da jeg flyttet og fik TDC fra mit arbejde virket det hele fint igen. jeg vil anbefalede at du prøver at ringe til din internetudbyder og forklar problemet, rimelig sikker på at det er der fejlen ligger.
Gravatar #14 - terracide
2. okt. 2009 08:45
Prøv at genstarte i fejlskret tilstand med netværk.
Kan du komme online der, er det en firewall eller andet software der spærrer for din http-traffik.

Du kan jo prøve at åbne en kommando-prompt og skrive:
ping www.google.com

Får du svar, er det noget software der blokerer for din http...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login