mboost-dp1

GentooX - Linux på Xbox

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
30. aug. 2003 05:58
Jeg vil såmænd bare anbefale denne geniale ide/distro, til folk der vil lege med linux på xbox - og hvem vil ikke det.. Wally? ;)

Havde læst et par guides på xbox-scene.com, og det så ufattelig svært ud, for en der ikke har den store kendskab til linux og xbox'en generelt (det var så en anden distro).

Men det her er nok noget af det simpleste og bedste man kan få.

For mit vedkommende hentede jeg en ISO, brændte den ud på en CD-RW, så henter den resten ned fra nettet (ellers henter man DVD ISO'en og brænder den ud) og så kører det ellers, med Xfree og det hele .. og selv lyden virker :)

Det er ikke meget man skal tage stilling til under installationen, kun ting som opløsning og om man vil flashe ens BIOS.

gentoox.shallax.com

Hvis jeg kan finde ud af det, så skulle andre også kunne :)
Gravatar #2 - Ronson ⅍
30. aug. 2003 06:16
How ja, der var lige ét eneste problem - eftersom jeg ikke har et keyboard sat til, skal man copy/paste med joypaddet undervejs, hvilket er helt uproblematisk..

Desværre forsvandt joypaddet nogle gange under opstarten, og så måtte jeg lige SSH'e til boxen og skrive reboot.

Håber kun det er mig der har problemet.. Det har dog virket siden jeg begyndte at køre rundt med de thumbsticks under opstarten.
Gravatar #3 - Wolly
31. aug. 2003 13:21
Jeg hedder Wolly!!!!!!!! :-)

Jeg havde også planer om at installere Gentoox, men så så jeg hvor meget EvolutionX kunne, og nu synes jeg ikke rigtigt at det er nødvendigt! EvoX opfylder alle mine behov, så den holder jeg mig nok til :-)
Gravatar #4 - Ronson ⅍
31. aug. 2003 15:56
Nåja, Wolly :)

EvoX og Gentoo/Linux kan jo ikke helt sammenlignes?
Kan du browse på WWW fra Evox? ;)
Gravatar #5 - Wolly
6. sep. 2003 11:02
Jeg har 4 computere stående klar til at blive tændt i min lejlighen. Jeg behøver sq ikke at bruge XBOX'en til at WWW'e fra :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login