mboost-dp1
GentooX - Linux på Xbox
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg vil såmænd bare anbefale denne geniale ide/distro, til folk der vil lege med linux på xbox - og hvem vil ikke det.. Wally? ;)
Havde læst et par guides på xbox-scene.com, og det så ufattelig svært ud, for en der ikke har den store kendskab til linux og xbox'en generelt (det var så en anden distro).
Men det her er nok noget af det simpleste og bedste man kan få.
For mit vedkommende hentede jeg en ISO, brændte den ud på en CD-RW, så henter den resten ned fra nettet (ellers henter man DVD ISO'en og brænder den ud) og så kører det ellers, med Xfree og det hele .. og selv lyden virker :)
Det er ikke meget man skal tage stilling til under installationen, kun ting som opløsning og om man vil flashe ens BIOS.
gentoox.shallax.com
Hvis jeg kan finde ud af det, så skulle andre også kunne :)
Havde læst et par guides på xbox-scene.com, og det så ufattelig svært ud, for en der ikke har den store kendskab til linux og xbox'en generelt (det var så en anden distro).
Men det her er nok noget af det simpleste og bedste man kan få.
For mit vedkommende hentede jeg en ISO, brændte den ud på en CD-RW, så henter den resten ned fra nettet (ellers henter man DVD ISO'en og brænder den ud) og så kører det ellers, med Xfree og det hele .. og selv lyden virker :)
Det er ikke meget man skal tage stilling til under installationen, kun ting som opløsning og om man vil flashe ens BIOS.
gentoox.shallax.com
Hvis jeg kan finde ud af det, så skulle andre også kunne :)
How ja, der var lige ét eneste problem - eftersom jeg ikke har et keyboard sat til, skal man copy/paste med joypaddet undervejs, hvilket er helt uproblematisk..
Desværre forsvandt joypaddet nogle gange under opstarten, og så måtte jeg lige SSH'e til boxen og skrive reboot.
Håber kun det er mig der har problemet.. Det har dog virket siden jeg begyndte at køre rundt med de thumbsticks under opstarten.
Desværre forsvandt joypaddet nogle gange under opstarten, og så måtte jeg lige SSH'e til boxen og skrive reboot.
Håber kun det er mig der har problemet.. Det har dog virket siden jeg begyndte at køre rundt med de thumbsticks under opstarten.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.