mboost-dp1

Gendannelse af data

Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
13. nov. 2008 08:52
Hej

Kort udgave: Min onkels bærbar gik i ned. Han indleverede den til et firma der skulle ordne den, men de tog ikke backup af de billeder & filer der var på computeren.

Kan de data gendannes efter computeren er formateret og geninstalleret med XP ?

Hvis ja hvilket program ?
Gravatar #2 - 3214N
13. nov. 2008 09:20
Data er overskrevet, så det tror jeg ikke du skal gøre dig nogen forhåbninger om.
Gravatar #3 - Pølse
13. nov. 2008 10:56
Det afhænger af hvor meget data, der er blevet skrevet til harddisken. I langt de fleste tilfælde er det muligt at genskabe brugbart data efter en reinstallation.

Hvis der stadig er rester af det gamle filsystem, kan almindelige data recovery programmer i mange tilfælde genskabe noget data.

Hvis det ikke er muligt at finde spor efter filsystemet, er det stadig muligt at redde data vha. signatursøgning.

Teorien er, at du ved hvordan forskellige kendte filtyper ser ud. F.eks. kan en signatur for en jpg fil se ud som følgende:

"\xFF\xD8\xFF[\xDB\xE0\xE1\xEB\xEE\xFE\xC4"

På baggrund af den viden du har om forskellige filtyper, kan du så foretage en gennemscanning af hardisken, og finde kendte filtyper.

Et program, der kan anbefales til at foretage en sådan signatur søgning er WinHex.

[ADVARSEL - KNAP SÅ SKJULT REKLAME]
Hvis du, eller din onkel ikke selv har lyst, eller er i stand til at redde de manglende data, skal du være velkommen til at kontakte mig, for at få et bud på, om vi kan foretage data recovery.
[ADVARSEL - KNAP SÅ SKJULT REKLAME]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login