mboost-dp1
Fra WinXp tilbage til Win98 - Hvordan?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hej.
Jeg har lige købt en halv gammel computer, som ikke kører ordentligt med Xp, så jeg vil installere 98, da den kun skal bruges til at surfe på nettet med.. Hvordan får jeg den formateret og smidt 98 ind?
Jeg har lige købt en halv gammel computer, som ikke kører ordentligt med Xp, så jeg vil installere 98, da den kun skal bruges til at surfe på nettet med.. Hvordan får jeg den formateret og smidt 98 ind?
Start på din Windows98 CDROM. Vælg Dosprompt med CDROM Support. Kør FDISK fra drev A. Slet alle partitioner. Installer Windows 98 fra CD'en.
Hvis du vil have den lange forklaring, så ring til en ven.
Hvis du vil have den lange forklaring, så ring til en ven.
hvorfor installere du ik linux i stedet for? der er jo nul og nix support til W98 om et par år...
^_^™
Ok, jeg kunne måske have undladt "så ring til en ven". Men jeg kunne ikke lige finde ud af hvor meget hjælp han skulle have. Og det er ret besværligt at hjælpe med en windows 98 intallation over et newz forum - det ville faktisk være nemmere for ham, hvis han havde en at ringe til.
#7 martinussen:
Jeg syntes faktisk du skulle overveje at installere Linux på maskinen, såfremt den ikke kan trække Windows XP ordentligt.
Det afhænger selvfølgelig af hvad din far skal bruge den til. Hvis det bare er til lidt let kontorbrug, surfe lidt på i-net og mail, kan jeg ikke se noget problem.
Linux kan sagtens sættes op til at minde meget om Windows XP´s brugerflade. Så behøver din far ikke lære så meget nyt :-)
Jeg syntes faktisk du skulle overveje at installere Linux på maskinen, såfremt den ikke kan trække Windows XP ordentligt.
Det afhænger selvfølgelig af hvad din far skal bruge den til. Hvis det bare er til lidt let kontorbrug, surfe lidt på i-net og mail, kan jeg ikke se noget problem.
Linux kan sagtens sættes op til at minde meget om Windows XP´s brugerflade. Så behøver din far ikke lære så meget nyt :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.