mboost-dp1

Fra WinXp tilbage til Win98 - Hvordan?

Gå til bund
Gravatar #1 - martinussen
19. sep. 2003 18:32
Hej.

Jeg har lige købt en halv gammel computer, som ikke kører ordentligt med Xp, så jeg vil installere 98, da den kun skal bruges til at surfe på nettet med.. Hvordan får jeg den formateret og smidt 98 ind?
Gravatar #2 - Raenil
19. sep. 2003 19:13
Start på din Windows98 CDROM. Vælg Dosprompt med CDROM Support. Kør FDISK fra drev A. Slet alle partitioner. Installer Windows 98 fra CD'en.

Hvis du vil have den lange forklaring, så ring til en ven.
Gravatar #3 - Kjellerup
19. sep. 2003 22:05
#1 martinussen:

Har du fundet ud af det?

Hvis du vil ha´ en bedre (og mindre flabet) forklaring end den Raenil gav dig, si´r du bare til.
Gravatar #4 - martinussen
19. sep. 2003 22:09
#3 Tak for tilbudet.. Jeg havde ikke lige tålmodighed til at vente, så jeg har fået løst problemet nu.. Heldigvis.. Nu er den bare igang med installere.. 26 minutter tilbage.. Tak for svarene..
Gravatar #5 - Jay Walker
19. sep. 2003 23:15

hvorfor installere du ik linux i stedet for? der er jo nul og nix support til W98 om et par år...

^_^™
Gravatar #6 - Raenil
20. sep. 2003 08:38
Ok, jeg kunne måske have undladt "så ring til en ven". Men jeg kunne ikke lige finde ud af hvor meget hjælp han skulle have. Og det er ret besværligt at hjælpe med en windows 98 intallation over et newz forum - det ville faktisk være nemmere for ham, hvis han havde en at ringe til.
Gravatar #7 - martinussen
20. sep. 2003 08:41
#5 Fordi det er min far der skal bruge den, og han vil jo ikke lære andet end det han kender.. typisk.. Men jeg ligger højst sandsynligt XP på igen.. Win98 kører ikke ordenligt derpå..
Gravatar #8 - <3Thinkpads
20. sep. 2003 08:57
#7:
Tja eller få Mandrake smidt på, det er sq simpelt..!
Gravatar #9 - Kjellerup
20. sep. 2003 09:04
#7 martinussen:

Jeg syntes faktisk du skulle overveje at installere Linux på maskinen, såfremt den ikke kan trække Windows XP ordentligt.

Det afhænger selvfølgelig af hvad din far skal bruge den til. Hvis det bare er til lidt let kontorbrug, surfe lidt på i-net og mail, kan jeg ikke se noget problem.

Linux kan sagtens sættes op til at minde meget om Windows XP´s brugerflade. Så behøver din far ikke lære så meget nyt :-)
Gravatar #10 - martinussen
20. sep. 2003 10:45
#8 & 9 - Den kører faktisk meget fint nu.. Nu har jeg smidt XP ind.. Så det er min mening.. Nu har jeg XP, og gider ikke på jagt efter linux, da det jo bare er ekstra arbejde..
Gravatar #11 - Froberg
25. okt. 2003 10:50
Windows 2000 owns XP.
Gravatar #12 - TotalNirvana
25. okt. 2003 14:41
#11: And then?!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login