mboost-dp1

FRA WAV TIL MP3 (LINUX)?

Gå til bund
Gravatar #1 - Box
14. sep. 2003 12:56
Står med et lille problem, som jeg håber nogle vil hjælpe med.
Jeg har Linux Mandrake 9.1, og lægger tit lidt musik ind på computeren. Meeen... Wav-filer flyder vildt meget (Når jeg indlæser fra en cd, bruger jeg X-CD-Roast)!! Jeg er ikke interesseret i at kunne konvertere til Ogg Vorbis format, da det format ikke dur til mp3-spillere...
Nogle som kender et program?? Evt. ved hvordan man bruger Grip 3.0.5?

Jeg ville blive så glad :o)

Venlig Hilsen Bonnie
Gravatar #2 - DUdsen
14. sep. 2003 16:10
"Lame aint an Mp3 encoder" forkortet til lame hedder det program du skal have fat i.
Der er noget patentsnask(mp3 formatet er ejet af thompson) der gør at det ikke er med i std instalationen!
plf.zarb.org burde have den liggende skift til root og kør 'urpmi.addmedia plf ftp://knight.zarb.org/pub/plf/9.1 with hdlist.cz' for at tilføge plf reprositoriet til din urpmi database.
derefter er det bare at sige urpmi lame.
så går man ind i grip's cconfig faneblad vælger encode instiller den linie der definere hvordan encoderen bliver kaldt!
Det er nok en god ide lige at læse man lame først.

Plf(penguin liberation front) indeholder en masse dejlige ekstre pakker.
Gravatar #3 - Box
15. sep. 2003 16:15
Tja, det lyder en smule indviklet for min 14-årige hjerne... Men jeg kigger på det. Tak ;o)
Gravatar #4 - DUdsen
15. sep. 2003 18:19
en smule indviklet? du skal fyre to komandoer af i en konsol;-)
selve grip er jeg ikke verdens mester i og det er også et år's tid siden jeg sidst andvente lame!
der er en rimeligt stor sandsynlighed for at det kan klare med peg og klik.

Ind i grip vælg fanebladet config og vælg der efter fane bladet encoder.
Her bliver du så presenteret for en drop down box, der står encoder ud for! Sørg for at den siger lame, og så er du vist kørende;-)
Gravatar #5 - Box
19. sep. 2003 16:10
Ok, det lyder fint :o)
Får min far til at ordne det....

Takker mange gange.

Hilsen Bonnie
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login