mboost-dp1

Fjernstyr linux med windows.

Gå til bund
Gravatar #1 - polle-online
28. jun. 2005 11:21
Jeg har en linux maskine kørende som en server. Jeg gider dog ikke hele tiden at skulle til at finide ting frem for at arbejde med den når det er nødvendigt. Derfor tænkte jeg om der findes en applikation til windows, da det er det jeg køre med på min anden maskine, til at kunne overtage styrgningen af linux maskinen. Jeg er i tivil men jeg mener der er en applikation allerede medfulgt til min linux maskine så jeg håber jeg vil være fri for at skulle installere flere ting på den maskine.
Nogen der kan hjælpe mig?
Jeg køre med Fedora core 3 på min linux maskine.
Gravatar #2 - BurningShadow
28. jun. 2005 11:30
Consol eller X?

Consol: Der findes Ssh klienter til Windows, så du kan få fat i din server.
X: Så skal du installere en X server, til Windows, men da det er flere år siden, at jeg sidst gjorde dette, så kan jeg ikke anbefale noget produkt. Dog er dem jeg prøvede (dengang) så simple, at selv en Windows-bruger kan finde ud af det (det var ikke negativt mendt :-) ).
Gravatar #3 - DUdsen
28. jun. 2005 12:01
Kan du nøjes med konsol, er det bare at instalere ssh(følger med nesten alle linux'er), det er absolut ikke svært, og en klient til windows, putty er mest udbredt men der er også openSSH fra cygwin plus en række komersielle klienter.
Med X så skal du vælge imellem VNC eller Xforward.
Der findes gratis vnc servere og klienter og nogle dists kommer også med serveren sat op, jeg kender ikke fedore godt nok til at vide det, men den ligger ihvertfald på CD'erne.
Gravatar #4 - oleo
28. jun. 2005 13:18
Gravatar #5 - SKREWZ
30. jun. 2005 16:35
Hvis du har behov for at have grafisk tilgang, kan jeg anbefale at du starter en VNC-xserver på din GNU/Linux-maskine. Hvordan det gøres i Fedora har jeg vitterligt ingen anelse om. Så henter du TightVNC til Windows, og du er kørende.
Gravatar #6 - tbresson
3. aug. 2005 12:33
Jeg kører selv Ubuntu med Gnome desktop og har en VNC server kørende på den.

Jeg synes selv over LAN, at den er langsom i forhold til fx Remote Administrator eller Terminal Services. Jeg ved ikke hvilket gratis alternativ er.. har ikke hørt om xforward dog.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login