mboost-dp1

Firefox og Thunderbird-profiler

Gå til bund
Gravatar #1 - Acro
25. jun. 2005 09:27
Jeg har i nogen tid undret mig over, om jeg kan brugerdefinere det sted, hvor Firefox og Thunderbird opbevarer brugerprofilerne.

Det sker som standard under C:\Documents and Settings\*\Application Data - og jeg vil meget gerne have det til at foregå på et andet drev af hensyn til backup og fremtidig installation på et Flash-drev.

Indstillingen skal fortrinsvis sættes i en fil i installationsmappen, da problemet ellers stadig er gældende.
Gravatar #2 - andresen
25. jun. 2005 10:57
Det kan du. Dog lidt besværligt.

1. Start med at lukke Firefox og Thunderbird ned.
2. Flyt profilerne fra Application Data så du har backup (dette er nødvendigt)
3. Start
firefox.exe -p
og
thunderbird.exe -p
Dette giver mulighed for at oprette en profil vha. en guide, hvor du skal vælge lokation.

Jeg tror nok du kan lægge indholdet af din profil (Dvs. indholdet af mappen i Profiles-mappen) i den nye mappe (inden du starter programmerne op igen). Det kan du eksperimentere lidt med. Men sørg for at gemme en backup. :)

Man kan i øvrigt også dele post og bookmarks mellem GNU/Linux og Windows, hvis man bruger begge programmer begge steder. :)
Gravatar #3 - andresen
25. jun. 2005 15:55
En nemmere metode er vist:

1. Flyt indholdet af
C:\Documents and Settings\*\Application Data\Mozilla\Profiles\Firefox\*\
til en ny mappe efter eget valg

2. Rediger
C:\Documents and Settings\*\Application Data\Mozilla\Firefox\profiles.ini
og ændr
IsRelative=1
Path=Profiles/*

til
IsRelative=0
Path="den fulde sti til hvor den skal ligge"

Tilsvarende for Thunderbird
:)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login