mboost-dp1
Firefox og nye vinduer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Kan man ikke via en indstilling eller et udvidelsesmodul begrænse Firefox til ikke at kunne åbne nye vinduer? Jeg er interesseret i, at der altid åbnes tabs - medmindre jeg klikker på Firefox-ikonet i startmenuen.
Samtidig kunne jeg godt tænke mig, at tab-værktøjslinjen vises hele tiden. Det har jeg prøvet at slå til via en indstilling i prefs.js, men det virker ikke rigtigt.
Nogle idéer?
Samtidig kunne jeg godt tænke mig, at tab-værktøjslinjen vises hele tiden. Det har jeg prøvet at slå til via en indstilling i prefs.js, men det virker ikke rigtigt.
Nogle idéer?
Extensionen "Tabbrowser Preferences" løser alle dine ovenstående ønskede ting.
edit:
link:
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php...
edit:
link:
https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php...
Jeg har ledt efter det samme, samt en at kunne placere tabsne i siden. Nu bruger jeg Oprea. Der kan man begge dele.
#5 ZOPTIKEREN:
Jeg kan stadig ikke finde nogen måde, hvorpå f.eks. Ctrl+N åbner et nyt faneblad. Overser jeg noget, eller skal jeg bruge endnu et plugin?
[edit] Jeg kender godt genvejstasten Ctrl+T, men jeg vil gerne anvende den anden - eller om muligt substituere til jeg har lært det nye.
Hvis man holder shift inde og klikker på et link, så kunne jeg også godt tænke mig, at det fungerer, som når man holder ctrl inde.
Jeg kan stadig ikke finde nogen måde, hvorpå f.eks. Ctrl+N åbner et nyt faneblad. Overser jeg noget, eller skal jeg bruge endnu et plugin?
[edit] Jeg kender godt genvejstasten Ctrl+T, men jeg vil gerne anvende den anden - eller om muligt substituere til jeg har lært det nye.
Hvis man holder shift inde og klikker på et link, så kunne jeg også godt tænke mig, at det fungerer, som når man holder ctrl inde.
Jeg ved ikke lige hvordan man tvinger firefox til det. Men du kan løse det ved endnu en extension (keyconfig @ http://mozilla.dorando.at/readme.html). Den er ikke signeret af firefox klubben bare til oplysning. Der kan du ændre dine genvejstaster. Extensionen er ikke noget jeg har leget så meget med, da jeg ikke har brugt msie de sidste 2 år. Så har vænnet mig til at genvejstasterne er anderledes.
#9 ZOPTIKEREN:
Du er min gud :)
Der er godt nok ikke nogen funktion, så jeg kan holde shift inde og se indholdet i en ny tab, men jeg vænner mig nok hurtigt til at anvende ctrl. Jeg synes bare, at det er mere behageligt at holde shift inde på grund af placeringen, men det er nok også en vane.
Du er min gud :)
Der er godt nok ikke nogen funktion, så jeg kan holde shift inde og se indholdet i en ny tab, men jeg vænner mig nok hurtigt til at anvende ctrl. Jeg synes bare, at det er mere behageligt at holde shift inde på grund af placeringen, men det er nok også en vane.
Hvis du har en mus med et scroolwheel, så skal du næsten hellere vænne dig til at klikke med det.
Det synes jeg da hvertfald er nemmest.
Hvis du har en mus med et scroolwheel, så skal du næsten hellere vænne dig til at klikke med det.
Det synes jeg da hvertfald er nemmest.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.