mboost-dp1

Firefox kan ikke vise ÆØÅ?

Gå til bund
Gravatar #1 - horsepower
6. aug. 2005 16:04
Jeg har brugt Firefox gennem længere tid, men for noget tid siden lagde jeg mærke til at den ikke kunne vise ÆØÅ, men i stedet bare indsætter en sort firkant med et hvidt spørgsmåltegn i.

(Jeg bruger den engelske version af FF)
Jeg har været inde i Tools -> Options - > General -> Languages, hvor jeg har fjernet de to engelske der står som default og tilføjet "Danish [da]" så det er den eneste der står der. Endvidere har jeg sat Character Encoding til "Western (ISO-8859-1)".

Det med Encoding, skulle jeg da mene var rigtigt nok, men jeg kan stadig ikke se ÆØÅ.

Hvad mangler jeg at gøre før det vises (igen)?
Gravatar #2 - m_abs
6. aug. 2005 16:18
Prøv at gå op i "View" -> "charset" og sæt den til iso-8859-1.
Også i "View" -> "charset" og ind "Automatic" -> "off"
Gravatar #3 - horsepower
6. aug. 2005 17:24
Charset står til det rigtige, og Auto-Detect står på Off, men kan stadig ikke se ÆØÅ.

Andre ting jeg kan prøve?
Gravatar #4 - horsepower
6. aug. 2005 17:28
Hov nu virker det igen. Ved ikke lige hvad der skete, men nu kan jeg se ÆØÅ igen.
Gravatar #5 - DUdsen
6. aug. 2005 18:25
Hvilke sider var der tale om, hvis en eller anden kommer til at redigere i en side der står til iso-8859-1 med en editor der gemmer i UTF-8 format kan der gå kludder i det.
Gravatar #6 - amokk
7. aug. 2005 13:44
problemet er også, at folk glemmer at angive charset i deres HTML sider, dette er ikke et problem så længe de benyter ø osv. men når de bruger tegnene fra det charset de nu sidder med, og deres system ikke er lig brugerens, bliver browseren forvirret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login