mboost-dp1

Findes der en Hardware Event Log?

Gå til bund
Gravatar #1 - IT-ekspert Kejser
16. aug. 2007 20:45
Hej,

Jeg spekulerer i øjeblikket på om der i Windows XP er indbygget en slags "event log" på selve hardwaredelen. F.eks. isætning af nyt hardware eller udtagning af gammelt hardware.

Grunden til jeg spørger er at - i det firma jeg arbejder i - er der en kunde som har købt en bærbar computer. Denne skulle være udstyret med 1 GB RAM. Den har været inde til reparation flere gange fordi den har virket langsomt. Af guderne ved hvilken årsag er det først 3. gang at det bliver opdaget at der kun sidder 512 MB RAM i maskinen. Producenten tror ikke at den har manglet i maskinen (da den er 3 måneder gammel) - og kunden siger vedkommende ikke har pillet den ene RAM-klods ud.

Derfor tænkte jeg på om ikke der var sådan en log i windows?

Umiddelbart giver en søgning på Google ikke det store - af hvad jeg kan se så er der nogle "plug-ins" til nogle servere. Men det er jo ikke helt det jeg er på udkig efter.

Takker på forhånd.
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
19. aug. 2007 21:26
Slet ingen takers? *bump*
Gravatar #3 - MiniatureZeus
20. aug. 2007 07:58
kør -> eventvwr.msc

Ved dog ikke om der står noget om hardware der, men prøv at tjekke.
Gravatar #4 - IT-ekspert Kejser
20. aug. 2007 08:47
Jeg takker for hjælpen. Umiddelbart kan jeg dog ikke finde noget om hardware noget sted i loggen.

Tak for hjælpen anyway MZ..
Gravatar #5 - Mort
22. aug. 2007 11:08
Mig bekendt findes der ikke sådan en log.

Det kunne ellers være praktisk hvis der gjorde, det kunne hjælpe med at fejlfinde hardware problemer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login