mboost-dp1
Excel celleadressering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Med funktionen ADDRESS kan man generere en celleadresse til brug i andre funktioner.
ADDRESS(row_num,column_num,abs_num,a1,sheet_text)
Men den kan kun returnere adressen på en enkelt celle. Er det ikke muligt at adressere en range?
Jeg har prøvet med 'ADDRESS(1;2;1;TRUE;ark1)&:F999' men den ændrer ':' til ';' og giver 'ark1!$B$1;F999'
ADDRESS(row_num,column_num,abs_num,a1,sheet_text)
Men den kan kun returnere adressen på en enkelt celle. Er det ikke muligt at adressere en range?
Jeg har prøvet med 'ADDRESS(1;2;1;TRUE;ark1)&:F999' men den ændrer ':' til ';' og giver 'ark1!$B$1;F999'
Skal lige siges at jeg prøver på at sortere en liste udfra et bestemt kriterie. Listen ligger på ark1 og ark2 skal så indeholde den sorterede liste. Til det vil jeg bruge MATCH() til at finde den første række der passer med kriterie. Men for at kunne finde den næste række som også passer til kriteriet bliver jeg nød til at ændre i det range som MATCH() søger i.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.