mboost-dp1

Eternal rebooting

Gå til bund
Gravatar #1 - yde
16. okt. 2003 11:06
Ok, er der nogen der kan fortælle mif hvorfor min computer ikke slukker når jeg trykker på "Luk Computeren", men derimod rebooter. Det giver ingen mening! Kører med WinXP prof.
Was ist los?

Yde out-
Gravatar #2 - mikbund
16. okt. 2003 18:45
Ja, windows går ned under nedlukningsprocessen og fordi NT oprindeligt er tænkt som et serversystem vælger den så at genstarte.

Find programmet som går ned og afinstaller det.

evt. Control-panel->System-> under System FAilure Slår du "Automatically restart" fra.

Så genstarter den ikke. Men du skal stadig finde programmet/processen som går ned.
Gravatar #3 - yde
19. okt. 2003 21:13
Det' fair nok.. Men hvis jeg slår automatisk genstart fra, så kommer den med en fejlmelding om at der, som du selv siger, er installeret et eller andet som forstyrrer min pc's liv. Hvordan finder jeg ud af _hvad_ det er, som ikke burde være installeret?
Gravatar #4 - Raenil
20. okt. 2003 10:24
Den laver sikkert en blå boks med en fejlkode? Dribbel ind på www.technet.com og tast fejlen ind i knowledgebasen.

Et umiddelbart bud kan være en ny driver, som du har installeret for nylig? Jeg havde problemet på en klient der havde installeret Logitechs musedriver fra den medfølgende CD - Maskinen lavede en blå skærm ved nedlukning.
Gravatar #5 - yde
21. okt. 2003 15:55
Yee.. Tak du.. problemet var Logitechs driver-pjat.
Alles klar!
Tak for hjælpen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login