mboost-dp1

En notice/popup.

Gå til bund
Gravatar #1 - laust
21. feb. 2005 18:42
Hi folkens på newz.dk

Jeg sidder her med et projekt, til skolen. Og jeg kan ikke rigtigt komme videre, det eneste jeg har er ideen. Har så lidt svært ved at få udarbejdet denne ide.

Det hele handler om, at jeg skal have programmeret et lille notice program, der har til opgave at dukke op på ens skærm en gang hvert 45 min.

Først og fremmest, ved jeg intet om programmering. Jeg har derfor lånt en bog, den dersens Visual Basic 6.0 - for godt og vel 1 uge siden. Hvilken jeg så har læst lidt i. Bare lidt ærgeligt at jeg ikke ejer programmet, ja jeg ejer desværre intet programmerings program - da jeg ikke kan finde noget freeware.

Derfor, har jeg tænkt lidt, om man havde mulighed for at lave det hersens program via kommandopromt, ligesom net send.

Tilbage til det notice program. Der skal være mulighed for at instille hvor ofte, denne notice skal dukke op på skærmen. Dog kun minuttallet. Det er sådan set det eneste. Så skal der også lave noget grafisk.

Det jeg spørger jer om er:
- om i kender et freeware programmeringsprogram.
- er det svært at lave sådan et notice program. Som jeg nu har beskrevet.
- kan jeg, som en sidste udvej (:D), tage brug af net send ala. noget.

Jeg har prøvet af finde noget Dolphin 6.0 - men kunne ikke finde nogle CDKEY til dette program, deres hjemmeside må åbenbart være nede. For jeg ved nemlig at Delphi 6.0 er gratis. Det kræver bare en registering.

/end Laust @ #Mulm
Gravatar #2 - laust
21. feb. 2005 19:52
Jeg ved ikke, om denne tråd skulle være placeret i Programmering. Så jeg kom lidt i tvivl, og valgte at poste den her.
Gravatar #3 - athlon
22. feb. 2005 13:05
Der er masser af muligheder - kig f.eks. på Python http://www.python.org/ med PyGTK http://www.pygtk.org/ - det bruger jeg selv :)
Gravatar #4 - Mort
23. feb. 2005 09:10
Kører du med en nyere version af Windows (2000, XP, 2003 etc) så kan du programmere VBScript direkte til windows via Windows Scripting Host.

Hvis du gemmer følgende fil som newz.wsf og prøver at køre den i din Windows, kan du se om din Windows har Windows Scripting Host installeret:
------------ Klip ------------
<Job>
<script language="VBScript">
MsgBox "News nyheder", vbOkOnly, "Newz.dk"
</Script>
</Job>
------------ Klip ------------
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login