mboost-dp1
Defekt Harddisk / Ødelagt Partion (For Veninde!)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Halløj oh kære orakler
Jeg har i en brandert lovet at hjælpe en veninde med en bærbar som er ´gået ned´
Jeg har ikke selv set på computeren endnu men problemet er:
Kan Ikke Komme ind i Windows XP(hverken fejlsikret tilstand eller lign
Der er forsøgt at installere windows på D-drevet(recovery partion), hvor C. drevet ikke kunne tilgås. Det var synligt, men win meldte fejl når man forsøgte at åbne drevet i stifinder
Jeg håber disken ikke er defekt da drevet D er en partion på C-drevet
MIN plan er at smide harddisken over i en ekstern boks og se om dokumenterne kan reddes derfra.
Jeg har en mistanke om at partitionstabellen er ødelagt og jeg derved ikke bare kan tilgå drevet.
Kan I anbefale en fremgangsmåde hvis drevet ikke kan tilgås?
Der bliver fra tid til anden nævnt ´redningsprogrammer´ - kan disse også benyttes til ekstern enhed og nogle særlige anbefalinger?
Jeg takker på forhånd for vise ord fra kloge hoveder - thi det lykkes jeg vil blive en lykkelig mand med en åh så glædestrålende og himmelhenrykt veninde.
/Bjørn
Jeg har i en brandert lovet at hjælpe en veninde med en bærbar som er ´gået ned´
Jeg har ikke selv set på computeren endnu men problemet er:
Kan Ikke Komme ind i Windows XP(hverken fejlsikret tilstand eller lign
Der er forsøgt at installere windows på D-drevet(recovery partion), hvor C. drevet ikke kunne tilgås. Det var synligt, men win meldte fejl når man forsøgte at åbne drevet i stifinder
Jeg håber disken ikke er defekt da drevet D er en partion på C-drevet
MIN plan er at smide harddisken over i en ekstern boks og se om dokumenterne kan reddes derfra.
Jeg har en mistanke om at partitionstabellen er ødelagt og jeg derved ikke bare kan tilgå drevet.
Kan I anbefale en fremgangsmåde hvis drevet ikke kan tilgås?
Der bliver fra tid til anden nævnt ´redningsprogrammer´ - kan disse også benyttes til ekstern enhed og nogle særlige anbefalinger?
Jeg takker på forhånd for vise ord fra kloge hoveder - thi det lykkes jeg vil blive en lykkelig mand med en åh så glædestrålende og himmelhenrykt veninde.
/Bjørn
Som du selv skriver, så sæt drevet til en anden computer og se om du kan tilgå de forskellige partitioner/filer.
Hvis du kan det, så prøv først at kopiere alle filerne over til et andet drev, hvor du så kan sortere dem.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, skal du prøve at bruge et harddisk program ala EasyRecovery Pro.
Jeg kender desværre ikke nogle tilsvarende gratis programmer.
Det vigtigeste er dog at du IKKE skriver til det defekte drev, men kun læser fra det.
Hvis du kan det, så prøv først at kopiere alle filerne over til et andet drev, hvor du så kan sortere dem.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, skal du prøve at bruge et harddisk program ala EasyRecovery Pro.
Jeg kender desværre ikke nogle tilsvarende gratis programmer.
Det vigtigeste er dog at du IKKE skriver til det defekte drev, men kun læser fra det.
Jeg kan anbefale GetDataBack. Demoen kan vise hvad den kan hente, men hvis man vil have nogle filer, skal man af med nogle håndører. Hverken demoen eller den fulde version skriver til disken.
Kære alle
Mange tak for de gode råd - jeg har den glædelige nyhed at missionen er lykkes!
Smed drevet i boksen, men lige præcis bruger-profil mappen kunne ikke læses.
Forsøgte først med gratis programmet PC Inspector File Recovery som gik ned flere gange.
Prøve da GetDataBack og det var en drøm.
Once again, tak for jeres input.
Mange tak for de gode råd - jeg har den glædelige nyhed at missionen er lykkes!
Smed drevet i boksen, men lige præcis bruger-profil mappen kunne ikke læses.
Forsøgte først med gratis programmet PC Inspector File Recovery som gik ned flere gange.
Prøve da GetDataBack og det var en drøm.
Once again, tak for jeres input.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.