mboost-dp1

Crossover problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - yde
2. maj 2005 16:21
Halløj jungs!
I går formaterede jeg min stationære PC. Før jeg gik i gang gemte jeg data på min bærebare med et crossover-netkabel. Det gik uden problemer med hastigheder mellem 5000 og 8000 kB/sek - herligt.
Nu da jeg skal smide filer tilbage på den stationære igen, fatter de simpelthen ikke at finde hinanden med crossoverkablet. Det virker fint gennem en router, men føj hvor går det langsomt.
Håber her er hjælp at hente.

mvh. Henrik Yde..
Gravatar #2 - Mort
2. maj 2005 18:02
Jeg ville nok have smidt denne her post under Support emnet, men skidt nu med det.

Hvilke operativ systemer bruger du ?
Hvilken netværks protokol bruger du ?
Hvis du bruger TCP/IP, hvilke IP addresser har de to maskiner så ?

Jeg kunne forestille mig at de to maskiner er sat op til at bruge TCP/IP men så bruger IP addresser fra forskellige subnets - I så fald kan de ikke se hinanden på netværket. Prøv i stedet at sætte IP addresserne op til samme subnet (feks 192.168.0.2 og 192.168.0.3).

Bruger du Windows, husk da også at sætte Microsoft fil og udskrifts deling til og også klient til Microsoft netværk.
Gravatar #3 - Mort
2. maj 2005 18:26
Jeg glemte at fortælle at med de to angivne IP addresser (192.168.0.2 og 192.168.0.3) bør du bruge subnet 255.255.255.0.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login