mboost-dp1

cd rip

Gå til bund
Gravatar #1 - min fattar a æ søman
5. jun. 2005 18:43
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at rippe mine cder til computeren, således jeg ikke behøves at benytte cd til under afspilning. Men da jeg ikke ved så meget om de forskellige programmer og formater, vil jeg lige spørge jer tilråds.

Hvilket format(er) er bedst at bruge?
Hvilket program bruger i til at rippe med?

Det skal lige siges at jeg benytter Windows 2000 og bruger Winamp til afspilning.
Gravatar #2 - hundeboll
5. jun. 2005 19:17
Der er flere muligheder. Hvis du har plads nok, så vil jeg anbefale FLAC. Det er et format, der ikke giver tab i kvaliteten.

Hvis det kniber med pladsen, så synes jeg, at du skal vælge OGG Vorbis, som er et format ligende mp3, blot fri for patenter og en anelse bedre. (Det er i hvert fald min opfattelse). Der er dog ikke mange mp3-afspillere der understøtter dette format, men nogle gør. (tjek her: http://www.hifipriser.dk/Listproducts.asp?ID=31&am... )

MHT. programmet, så er CDex oplagt, men du kan evt. blive nødt til at bruge isobuster, som kan omgå de fleste kopibeskyttelse.

Håber det kan bruges.

Edit: pokkers til link... ville ikke lige passe ind i newz.dk's url-ting, men nu virker det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login