mboost-dp1

Ændring af root-menu

Gå til bund
Gravatar #1 - andeo
20. apr. 2007 13:49
Jeg har lige installeret Ubuntu 7.04. Virker udemærket indtil videre, jeg har dog det problem at Linux er en testfase for mig, og jeg ønsker at Windows skal være øverst på min root-menu, når jeg tænder for computeren.

Dvs. når jeg trykker på tænd-knappen kan jeg gå på toilettet og når jeg vender tilbage befinder computeren sig i Windows.

Nogen der kan hjælpe ?
Gravatar #2 - trylleklovn
20. apr. 2007 13:51
Ændre hvilket punkt, der skal være standard i din menu.lst fil.

Fks. skriv i et terminalvindue: "sudo gedit /boot/grub/menu.lst"
Gravatar #3 - andeo
20. apr. 2007 13:53
hej trylleklovn,,,

jeg er inde i den fil nu, skal jeg bare CUT-PASTE det med windows op foran LINUX delen ,eller hvordan ?? er ny med Linux så ønsker ikke at ødelægge noget og dermed få en dårlig start
Gravatar #4 - trylleklovn
20. apr. 2007 14:06
Mener der er en værdi, der hedder noget med default. Som bestemmer hvilket af dine punkter, der skal startes per default. Du kan også sætte værdien af denne variabel, til at være den senest valgte.
Gravatar #5 - andeo
20. apr. 2007 14:12
Mange tak, det fungerede.

Jeg lavede egentlig det med default, men gemte min backup-fil i stedet for den nye.

Det virker ift. :)

Ved du om Skype kan fungere på ubuntu, nu jeg har dig
Gravatar #6 - trylleklovn
20. apr. 2007 14:22
Selvfølgelig kan det fungere på ubuntu, hent det her: http://www.skype.com/go/getskype-linux-deb
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login