mboost-dp1
Access
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Jeg er her på arbejdet blevet hevet ind i et Access projekt. Primært handler det kun om at hive data ud af en eksisterende database. Findes der nogle uundværlige Access-værktøjer?
Jeg har et godt kendskab til SQL-sproget, men jeg har ikke rørt Access siden 2000 cirka.
Jeg har et godt kendskab til SQL-sproget, men jeg har ikke rørt Access siden 2000 cirka.
Du kan bruger sql til at tilgå access, der kan MSSql server hent dataen via deres export/import eller via DTS pakker.
Jeg er ikke blevet informeret om hvad projektet går ud på, men det er med garanti en MSSQL-server, hvor jeg skal hive data ud via Access. Jeg tænkte bare på om der er nogle non-standard-værktøjer der gør livet nemmere.
Med en MSSql server, så er det nemmeste, vis den skal gøre det på bestemte tidspunkter, at brug DTS pakker, de virker ligsom schedule taske og du kan få dem til at gøre storset alt.
Hvis det drejer sig om at hente/rette data paa en SQLServer, saa er Access faktisk en glimrende værktøj. Jeg kan ikke se nogen grund til at lede efter et tredie værktøj.
Hvis der skal ændres i database struktur på SQLServer, så er Access ikke det rette tool. Så bruger man EM/Studio.
Access 2003 og 2002 ligner Access 200 og 97 ganske meget. Selv Access 2007 er ikke så anderledes igen.
Hvis der skal ændres i database struktur på SQLServer, så er Access ikke det rette tool. Så bruger man EM/Studio.
Access 2003 og 2002 ligner Access 200 og 97 ganske meget. Selv Access 2007 er ikke så anderledes igen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.