mboost-dp1

64-bit software

Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
19. sep. 2009 18:15
Hey there

Jeg har lige installeret Vista 64-bit på min bærbare (fordi sælgeren påstod det var hurtigere og bedre)...

Så jeg glæder mig jo til at komme igang og så viser det sig at der ikke findes noget som helst software der kan køre 64-bit... what the?

Firefox og Open Office som er noget af det jeg bruger mest findes ikke i 64-bit udgaver.

Chrome kommer vist snart som 64'er og der findes nogle ældre udgaver af OO der kan køre 64-bit, men hvad nytter det når man skal arbejde med Microsoft Office 2007-filer?

Er der nogen der kender til noget godt 64-bit software nogen steder? Eller skal jeg bare sætte mig ned og vente? :o)

pft
/J
Gravatar #2 - Niklas H
19. sep. 2009 18:39
Ju9or (1) skrev:
Så jeg glæder mig jo til at komme igang og så viser det sig at der ikke findes noget som helst software der kan køre 64-bit... what the?

Det er det godt nok en lodret løgn der vil noget :)
Men bare for at nævne nogen programmer der kan køre 64-bit: IE, Photoshop, Apache, Ventrilo, Visual Studio, WinZip, 7-Zip, TweakUI, Mozilla Lightning, Rainlendar, osv osv. You get the point :)

Desuden så kan du jo generelt bare udnytte mere RAM end 32-bit :)
Gravatar #3 - ignuz
19. sep. 2009 18:39
Hey
Sælgeren har højst sandsynlig forslået dig 64 bit da du enten har 4 gb ram eller derover. ( 32 bit er ikke i stand til at udnytte en sådan mængde)
Jeg håber du er klar over at du nemt kan afvikle 32 bit software på dit Vista 64-bit. Korrekt at der ikke er nogle 64 bit versioner af de programmer du nævner indtil videre (så vidt jeg husker), men det skal nok komme. Af populært software som allerede findes i 64 bit og som jeg benytter kan der nævnes en række adobe produkter samt maya.

edit: Damm Niiks var hurtigere
Gravatar #4 - Ju9or
20. sep. 2009 05:30
Nilks (2) skrev:
Det er det godt nok en lodret løgn der vil noget :)

Yes yes... Overdrivelse fremmer forståelsen :o)
Mit umiddelbare indtryk var bare, at de programmer jeg plejer at bruge (Firefox, OO, Thunderbird etc), ikke virkede. Så nu står jeg enten for at skulle finde alternativer til de ovennævnte eller at få dem til at køre under 64-bit.

Nilks (2) skrev:
Desuden så kan du jo generelt bare udnytte mere RAM end 32-bit :)

Ja - jeg har 8 Gb, så det er højst sandsynligt derfor...

Ignuz (3) skrev:
Jeg håber du er klar over at du nemt kan afvikle 32 bit software på dit Vista 64-bit.

Nej - how?
Gravatar #5 - Ju9or
20. sep. 2009 06:07
Nu har jeg opdateret Vista med div service-packs and so on...

Det hjalp faktisk...

Så nu virker lortet igen :o)
Gravatar #6 - Niklas H
20. sep. 2009 07:57
Ju9or (4) skrev:
Nej - how?

Du installerer dem bare ganske som du plejer. Windows 64-bit er egentlig en 32-bit + 64-bit, hvilket betyder at du både kan afvikle 32-bit og 64-bit programmer.
Gravatar #7 - Genzo
20. sep. 2009 09:50
hvis du åbner din task manager og kigger Processes

kan du se hvilke programmer kører 64 bit eller 32 bit

32 bits programmer får en *32 ud fra deres fil

det betyder de kører med en 32 bit emulering

du vil også se i dit windows drev ligger der en
Program Files
og
Program Files (x86) her ligger alle 32 bits programmer

har selv kørt med 64 bit vista i over et år og har aldrig haft problemer med 32 bits programmer
Gravatar #8 - Dreadnought
20. sep. 2009 17:16
Genzo (7) skrev:
32 bits programmer får en *32 ud fra deres fil
det betyder de kører med en 32 bit emulering

De emuleres ikke. De kører rent 32 bit i CPU'en, på samme måde som 16bit programmer kører under en 32bit windows. WoW64 sætter CPU'en i 32bit mode mens 32bit programmerne får deres CPU-tid.
Gravatar #10 - Ju9or
24. sep. 2009 03:54
Nilks (6) skrev:
Du installerer dem bare ganske som du plejer. Windows 64-bit er egentlig en 32-bit + 64-bit, hvilket betyder at du både kan afvikle 32-bit og 64-bit programmer.

Ja, det fandt jeg ud af. Men det virkede faktisk først efter at jeg havde installeret alle service-packs og div opdatereringer... :o)

xXgmzorXx (9) skrev:
http://wiki.mozilla-x86-64.com/Firefox:Download

Det var da et nice lille link du kom med der :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login