mboost-dp1
Root acces igennem android apps.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Du har sikkert selv fundet denne side
http://lifehacker.com/5339901/get-root-access-in-a...
Men held og lykke med det ellers ;)
http://lifehacker.com/5339901/get-root-access-in-a...
Men held og lykke med det ellers ;)
Det afhænger af telefonen. Typisk kan du flashe en alternativ kernel eller også er der et program til det.
Hehe, jeg har "min egen" custum build kernel til mit eget custum build HW med et ethernet stik (RJ45)..
Jeg kan fra shell sette ip adressen med "ifconfig eth0 192.168.0.2" men jeg kan ikke få lov at køre kommandoen fra mit app, da denne ikke har root privilegies...
any ideas?
Jeg kan fra shell sette ip adressen med "ifconfig eth0 192.168.0.2" men jeg kan ikke få lov at køre kommandoen fra mit app, da denne ikke har root privilegies...
any ideas?
Qw_freak (5) skrev:Hehe, jeg har "min egen" custum build kernel til mit eget custum build HW med et ethernet stik (RJ45)..
Cewl :-)
myplacedk (6) skrev:Kør "su" for at få root.
Det er ddesværre ikke så simpelt... man må nemlig ikke fra appen køre den slags kommandoer lige umiddelbarty sådan... mit gæt er at samtlige kommandoer får de rettigheder som appen har, så på en eller anden måde skal appen have root rettigheder allerede når den sættes i luften..
har prøvet uden held:
http://code.google.com/p/roottools/wiki/Usage
http://muzikant-android.blogspot.com/2011/02/how-t...
men app'en får stadig ikke lov at udføre en ifconfig, den bliver bare ignoret fælt uden error's eller lign....
Brugernavn (7) skrev:Qw_freak (5) skrev:Hehe, jeg har "min egen" custum build kernel til mit eget custum build HW med et ethernet stik (RJ45)..
Cewl :-)
Ja, undskyld hvis det lyder som pral, for det er det bestemt ikke, jeg kunne bare godt se det sjove i at jeg ikke lige fik gjort opmærksom på at jeg ikke ledte fter en ny rom til min fon...
HW'en er foriøvrigt en I:MX53 dev kit...
Qw_freak (8) skrev:man må nemlig ikke fra appen køre den slags kommandoer lige umiddelbarty sådan
Det er ellers formålet med su-kommandoen. Altså, den skal netop køres af en almindelig bruger for at ændre sine rettigheder (og sit brugernavn) til en anden brugers.
Qw_freak (8) skrev:mit gæt er at samtlige kommandoer får de rettigheder som appen har
Det er korrekt. Og der kræves på et typisk system ingen specielle rettigheder at køre su. (På en desktop spørger den så efter root-kodeordet, det springer vi over på Android. Der bruges en anden løsning.)
Qw_freak (8) skrev:har prøvet uden held:
Start med at tjekke om det er enheden eller app'en der fejler noget.
Dvs. kør en terminal, fx. med en terminal-app. Se at promptet slutter med "$", dvs. den kører som en helt almindelig bruger. Kør "su". Hvis din enhed virker som en normal rooted Android-enhed vil du nu få et prompt der slutter med "#", dvs. du er root. Du vil måske (forhåbentlig) få en GUI frem først der spørger om lov.
Hvis det virker, må det være din app der fejler noget. Den skal grundlæggende gøre det samme.
Ser ud til at det er mit kernel build som skal rootes, men der er så fucking fyldt med post på nettet omkring hvordan man "rooter" sin telefon at alt der handler om instilling af kernen drukner i en sort sø af pseudo-rooting...
Appen virker fint på en rooted (cyanogenmod) SGS2...
myplacedk (10) skrev:Hvis det virker, må det være din app der fejler noget. Den skal grundlæggende gøre det samme.
Appen virker fint på en rooted (cyanogenmod) SGS2...
Dvs. "su"-kommandoen ikke virker som ønsket? Så er jeg ved at være på bar bund, jeg har ikke forstand på at roote Android. Jeg følger bare vejledningen til devicet. ;-)
Men når det alligevel er dit eget custom build burde det være til at finde ud af.
Hvad sker der når du prøver at køre su i en terminal?
Men når det alligevel er dit eget custom build burde det være til at finde ud af.
Hvad sker der når du prøver at køre su i en terminal?
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.