mboost-dp1

Php menu, næsten færdig

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
21. feb. 2012 14:23
Jeg har nu ved hjælp af nogle af jer herinde og andre sites fået lavet mig en multilevel menu. Den bliver udskrevet via <ul> <li>.

Indtilvidere bliver alle menuerne (hovedmenu & undermenuerne) udskrevet, men vil gerne have det til at fungere sådan at når man klikker på en hovedmenu (f.eks Storage) så popper der alle de tilhørende undermenuer ud (f.eks ssd, hdd).

Det skal faktisk virke præcist som hos 4 Sound (menuen til venstre)

Her er den kode jeg bruger:

function display_children($parent, $level) {
$result = mysql_query("SELECT a.id, a.label, a.link, Deriv1.Count FROM `menu` a LEFT OUTER JOIN (SELECT parent, COUNT(*) AS Count FROM `menu` GROUP BY parent) Deriv1 ON a.id = Deriv1.parent WHERE a.parent=" . $parent);
echo "<ul>";
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
if ($row['Count'] > 0) {
echo "<li><a href='". baseurl ."cat/" . $row['link'] . "'>" . $row['label'] . "</a>";
display_children($row['id'], $level + 1);
echo "</li>";
} elseif ($row['Count']==0) {
echo "<li><a href='". baseurl ."cat/" . $row['link'] . "'>" . $row['label'] . "</a></li>";
} else;
}
echo "</ul>";
}
Gravatar #2 - Hånter
21. feb. 2012 14:25
Gravatar #3 - simonduun
21. feb. 2012 14:26
Hånter (2) skrev:
Linkfix.

Rettede det efter du havde postet - men tak for det :)
Gravatar #4 - arntc
22. feb. 2012 10:31
Gravatar #5 - simonduun
22. feb. 2012 13:54
arntc (4) skrev:
http://www.i-marco.nl/weblog/jquery-accordion-menu... - god fornøjelse :)

Tak for linket... Vil helst gerne have det i ren php :)
Gravatar #6 - arne_v
22. feb. 2012 15:03
#PHP stil

Skriver man faktisk PHP med echo af HTML og mysql_* kald blandet sammen i 2012?
Gravatar #7 - Windcape
22. feb. 2012 15:08
åbenbart... åbenbart...
Gravatar #8 - simonduun
22. feb. 2012 17:49
øhh?
Gravatar #9 - lorric
22. feb. 2012 18:05
Det #8 mener er selvfølgelig "Tak for hjælpen, super godt i svarede på mine spørgsmål".
/sarkasme
Gravatar #10 - Daniel-Dane
22. feb. 2012 18:05
Arne og Claus gør bare det, som folk med teknisk viden gør: De er arrogante og nedladende.
Gravatar #11 - arne_v
22. feb. 2012 18:35
soduno (8) skrev:
øhh?

Hvis du er hobby PHP udvikler eller lige startet med at lære PHP skal du bare totalt ignorere den subtråd.

Men den kode er ikke som kode bør være.
Gravatar #12 - arne_v
22. feb. 2012 18:38

Ingen arrogance eller nedladenhed tilsigtet.

Men jeg bliver bekymret når jeg ser den slags kode.
Gravatar #13 - arntc
23. feb. 2012 09:05
#OP

Brug php til det php skal bruges til, brug javascript til det javascript skal bruges til og brug html til det html skal bruges til.

Hvis du forsøger at lave det "hele" i php, ender du med et skidt produkt. Men på den anden side, så er der masser af fejl at lære af.
Gravatar #14 - arne_v
23. feb. 2012 16:24

Du mener lad PHP generere den komplette menu og lad JS styre hvad der vises uden server roundtrips?
Gravatar #15 - arntc
25. feb. 2012 00:22
arne_v (14) skrev:

Du mener lad PHP generere den komplette menu og lad JS styre hvad der vises uden server roundtrips?

Tja, men min kommentar var nu ikke så specific, men mere møntet på hans ønske om at lave ting i php som f.eks. javascript er bedre til.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login